Materiały dydaktyczne dla 3 i 4 latków cz II

,,Wiosenne przebudzenie”

Propozycje rekomendowane przez MEN

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/wiosna-00

Opowiadanie Ewy Stadtműlier „ Witaj Wiosno !”

– Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. W przedszkolu już dawno śpiewamy piosenko o niej, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic.
– Jak to nic – oburzył się tato. Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz. Jakoś tej pory nie widać- skrzywił się Olek. Wszędzie szaro i ponuro…

– Chyba ktoś ty nie umie patrzeć uważnie… – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda?

– Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek.

Trzeba przyznać, że parkowe alejki  tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami.

Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał –STOP!  Na prawo patrz!

– Ale na co patrz? – nie zrozumiała Ada.

Tata bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż nad pustym łabędzim domku, na wierzbowych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie….

– Bazie! – wrzasnął  Olek. – Zobaczyłem je pierwszy punkt dla mnie!

Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny. Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kaptur kurtki i wskazał oczami wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk.

– Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis!

Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wiadomo skąd tuż nad ziemią.

– To  podbiał – wyjaśnił  tato – bardzo pożyteczna lecznicza roślinka.

– A co ona lecz? Chciała wiedzieć Ada.

– Wiosenne Katarki, marcowe chrypki i kaszelki… odparł tata. – Oj chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy do domu, żebyśmy nie musieli się nią kurować.

Droga do domu – niby taka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć.

– Pąki na żywopłocie! – meldował Olek.

– Zielony listek, o tu – na klombie! –  Nie dawała za wygraną Ada.

– Przebiśniegi!!! – wykrzyknęli równocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosnących na trawniku, tuż obok własnego domu.

– Jak widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć patrzeć.

  1. Szelągowska „Kotki i kotki

Mleka nie piją i nie biegają.
I jak to kotki futerka mają
Lecz dziwna sprawa na drzewie rosną.
Szare puchate i tylko wiosną.
Patrzcie na stole wazon z baziami!
A gdzie są kotki, zgadnijcie sami.

Zachęcamy do wykonania doświadczenia z nasionami mile widziane są zdjęcia do umieszczenia w galerii przedszkolnej!

Zasadź nasionko fasoli lub grochu na słoiku z gazą (ligniną), można również zasadzić do ziemi. Przez najbliższe dni proszę prowadzić obserwacje przyrodnicze. Pomocna będzie karta, która przedstawia cykl wzrostu roślin.  (załącznik).

Jako, że w tym tygodniu rozmawiamy o wiosennym przebudzeniu, szukamy oznak wiosny, to zachęcamy do wspólnego wykonania pracy plastycznej – gałązki bazi lub forsycji dowolną techniką (można robić  kulki z bibuły lub wycinać drobne kawałki z kolorowego papieru  przyklejać na narysowaną lub wyciętą gałązkę- ćwiczymy zdolności manualne)

W wolnej chwili proponujemy wydrukowanie kwiatka i pocięcia w puzzle.

– link do piosenki „Maszeruje wiosna”, powitajmy radośnie Panią Wiosnę.

„Propozycje utrwalające słownictwo z języka angielskiego”

http://www.eduhelper.pl/index.php/lekcja-2

 kolory

https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

 piosenka o ulubionym kolorze

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 piosenka z improwizacją ruchową

 Strony internetowe - odnośniki do audycji, rekomendowane przez MEN:
https://www.polskieradio.pl/18,Radio-Dzieciom
https://www.polskieradio.pl/18/5197/Artykul/2474120,102-propozycje-na-czas-wolny-w-4-scianach
https://vod.tvp.pl/kolekcja/to-sie-nie-nudzi,47078659


https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/wiosna-00

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *