Grupa 6

Tydzień I

Zwyczaje Wielkanocne

Dzień dobry!

Obejrzyjcie film

2. Proszę namaluj koszyczek ze święconką dowolną techniką! Czy zapamiętaliście co wkładamy do koszyczka i dlaczego?

Prześlij zdjęcie swojej pracy!

3. Dziś poznajemy literkę „C,c”, pomyślcie czy znacie jakieś wyrazy, które zaczynają, kończą się lub mają w środku tą literkę? Podzielcie je na sylaby a może spróbujecie policzyć też głoski? Potem, poćwiczcie rączkę kreśląc po śladzie literkę, pamiętajcie starannie i dokładnie, nie spieszcie się (białe karty pracy str 68) Przeczytajcie tekst na stronie 69

4. Zadanie z j. angielskiego

Sprawdźcie swoja spostrzegawczość  w grze w języku angielskim, powodzenia!

5. Zachęcamy do stworzenia w domu wielkanocnego kącika, w którym można umieścić zasianą dzisiaj rzeżuchę (dzisiaj zasiana będzie zieloną wiosenną ozdobą wielkanocnego stołu,)

———————————————————-

Dzień dobry!

Dzisiaj jest wtorek 30 marca.

Posłuchaj bajeczki wielkanocnej .

Przeczytaj sam lub poproś rodziców o pomoc.

Wiosenne Słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

− Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe Kotki. – Daj nam jeszcze pospać. Dlaczego już musimy wstawać?

A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

− Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotek, Słońce powędrowało dalej.

Postukało złotym palcem w skorupkę jajka − puk, puk! I przygrzewało mocno.

− Stuk, stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

− Najwyższy czas – powiedziało. – To dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami  świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka.

Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

− Co się stało, co się stało? – Zajączek przecierał łapką oczy.

− Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

− Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

− Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

− Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwoneczkiem na szyi.

− To już święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

− W wielkanocny poranek

dzwoni dzwonkiem Baranek,

a Kurczątko z Zajączkiem

podskakuje na łące.

Wielkanocne Kotki,

robiąc miny słodkie,

już wyjrzały z pączka,

siedzą na gałązkach,

kiedy będzie Wielkanoc,

wierzbę pytają.

Odpowiedz na pytania

− Dlaczego słonko obudziło wierzbowe kotki?

− Jakie zwierzątka potem obudziło?

− Dlaczego słonko obudziło zajączka i baranka?

3.Wykonaj baranka wg własnego pomysłu

  1. Zabawy z kodowaniem

https://view.genial.ly/604e3e6bed96700d20b35394/interactive-content-pisanki-kraszankiby-anna-swic

https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic

Religia

katecheza 1 – grupy 3-6 – rysunek

katecheza 1 – grupy 3-6 – rysunek

katecheza 1 – grupy 3-6

Dzień dobry kochani! dzisiaj jest środa        31 marca.

Zapraszam Was do zaśpiewania piosenki o pisankach

Pobaw się teraz przy muzyce!

Rozwiąż zagadki

https://www.youtube.com/watch?v=_wW5koMSrDk

proliberisorgwielkanockolorowanka2

Zabawy logopedyczne

Wykonaj ćwiczenie przed lustrem i pokoloruj pisanki

Gimnastyka-buzi-i-języka-kolorowanka (2)

Pisankowe rytmy


Dzień dobry kochani ! Dzisiaj 1 kwietnia! 

Zapraszam was do gimnastyki przy muzyce!

Teraz czas na zabawy z j. angielskim

Poznajcie nazwy symboli świątecznych po angielsku

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE  10 easter words

Obejrzyjcie bajeczkę o zwyczajach wielkanocnych Peppy! Bajeczka jest po angielsku, ale jestem pewna, że zrozumiecie o co w niej chodzi.

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4  Peppa Pig Easter bunny

A teraz policzcie (po angielsku oczywiście) symbole świąteczne ZANIM skończy się czas. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=YOSCE0XTwEI  Easter game for kids how many

Laczenie-cech-przeliczanie-karta-pracy

kol-cyfry-18

Dokończ wzór

ldm-ciagi-logiczne-31-kol

Religia

katecheza 2 – grupy 3-6 – rysunek

katecheza 2 – grupy 3-6 – rysunek

Dzień dobry! Dzisiaj jest piątek 2 kwietnia.

Dzisiaj robimy porządki świąteczne w swoich pokojach. Segregujemy klocki i układamy zabawki. 

Malujemy jajka!

Rozwiąż zagadki

Tydzień II

Na początek zapraszam na poranna gimnastykę

 https://www.youtube.com/watch?v=XQrJjy7Xvuk  

Przeczytajcie lub poproście Rodziców o pomoc.
Jadwiga Kaczorowska „Gimnastyka”

Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
to dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

Odpowiedzcie  na pytanie: Co trzeba robić, aby być silnym i zdrowym?

Zabawa naśladowcza Lustro – jedna osoba pokazuje ćwiczenie druga powtarza to samo i na zmianę. Milej zabawy w naśladowanie.

Zapraszam was do posłuchania piosenki

 Wesoła gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=rGT_bHtPsI8 

Wesołą rozrywką będzie również bajka Bolek i Lolek sportowcy.

https://www.youtube.com/watch?v=m8rWKU1X4SU 

Wykonajcie karty pracy nr 62 i 63, które zabraliście z przedszkola.

Na zakończenie zapraszam do zabawy przy rymowance

Idą dzieci równą drogą                           dzieci maszerują w rytmie wiersza
po kamyczkach iść nie mogą
po kamyczkach hop, hop, hop               wykonują trzy podskoki w miejscu,
do dołeczka skok                                    a potem przysiad podparty
pora wracać. Kto się znuży,                   maszerują w rytmie wiersza,
ten odpocznie po podróży.                    Biegną na wyznaczone miejsce.
dom już blisko …nogi w ruch.
kto zwycięży – zuch!

Zabawy z kodowaniem

Religia

katecheza 3 – wszystkie grupy

katecheza 3 – rysunek

katecheza 3 – rysunek

Środa 7 kwietnia

Obejrzyj film

Odpowiedz na pytania

Jakie znacie dyscypliny sportowe?

Która jest waszą ulubioną? 

 Narysujcie ją!

Teraz troszkę się poruszamy 

Wykonajcie karty pracy 64 i 65

Czas na nazwy dyscyplin sportowych po angielsku a potem zabawa ruchowa:

https://www.youtube.com/watch?v=yZUeOF1UAk8  Names of Sports for Kids in English

https://www.youtube.com/watch?v=NMqVRgle5po  Body Parts, Verbs & Counting Song

Na koniec zabawa interaktywna, bawcie się dobrze!

https://view.genial.ly/5e8f24d6602d4b0e2631178e gra interaktywna (zwierzęta)

zabawy zkodowaniem

ldm-sport-4

Czwartek 8 kwietnia

Zapraszam na zabawy przy muzyce z małą Dominiką

Pamiętacie nasze zabawy! Zapraszam!!

Dziś poznajemy literkę „Ł ł”, pomyślcie czy znacie jakieś wyrazy, które zaczynają, kończą się lub mają w środku tą literkę? Podzielcie je na sylaby a może spróbujecie policzyć też głoski? Potem, poćwiczcie rączkę kreśląc po śladzie literkę, pamiętajcie starannie i dokładnie, nie spieszcie się (białe karty pracy str 72 i 73) wykonajcie zadania na stronie 70 i 71

elementarz-litera-l-kreska

kolorowe-litery-16

Religia

Piątek 9 kwietnia

Narysujcie jak razem z rodzicami zdrowo spędzacie czas!

wykonajcie zadania z kart nr 66 i 67.

Przeczytajcie tekst o rowerowej wycieczce samodzielnie  lub poproście Rodziców o pomoc . Rysujcie po śladach w wyrazowo-rysunkowej opowieści. karty 68 i 69

Zapraszam na rodzinny spacer jeżeli pogoda dopisze! 

10-roznic-zabawy-sportowe (2)

ldm-sport-11

ldm-sport-4

Tydzień III

Poznajemy cuda i dziwy kosmosu

Posłuchajcie piosenki

 Obejrzyjcie film

 Czym różniły się planety?

Jak nazywa się najmniejsza z planet?

Która planeta kręci się najszybciej?

Na której występują huragany?

karty pracy 70,

plansze-kosmos-1a

ldu-kosmos-18bc-1

Dzisiaj poznamy literkę j,J  jak jagody, Julka, jajko, Jaś. Podzielcie wyraz na sylaby (sylaby możecie wyklaskać lub wytupać), spróbujcie na głoski – policzcie je. Zachęcam Was również do analizy innych wyrazów, szczególnie tych, które występują w tej bajeczce o literce J,j:

https://www.youtube.com/watch?v=Ob-RWxl7bhU

Zachęcam Was, abyście w swojej ulubionej książeczce wyszukali jak najwięcej wyrazów z literkę j,J ( szukajcie wyrazów z literkę j,J na początku, w środku oraz na końcu). Wykonajcie kartę pracy z literką  j,J.

karty  białe 76 i 77

Dzisiaj jest dzień czekolady! zapraszam do zabawy

Wtorek 13 kwietnia

Zapraszam was na zabawę ruchową ,,Wyprawa w kosmos”

Wykonaj rakietę kosmiczną z różnych materiałów, które znajdziesz w domu . Zaprezentuj swoją rakietę!

https://www.solarsystemscope.com/

 Można oglądać planety wzdłuż i wszerz, zobaczyć jak wyglądają w środku, oglądać ich księżyce itd.   Zawsze koło 9:00 na YouTube można zobaczyć na NASA LIVE jak astronauci spacerują po bazie kosmicznej:)

Wykonajcie karty nr 72 i 73

ldm-kosmos-6-bc

Kosmos policz i narysuj kropki karta pracy (2)

Zabawy z kodowaniem

https://view.genial.ly/5ec569e39a5fac0d9c0918c6?fbclid=IwAR0zWoXHRLgxDR–2pk-k6gCApKNetqEwBZs1U9huaasFtOzTPf_NNVxqVs

Zapraszam do poznania nazw planet po angielsku

Religia

Katecheza 5 – rysunek prosty (2)

Katecheza 5 – rysunek bardziej skomplikowany (2)

Środa 14 kwietnia

Przeczytaj lub poproś rodziców o pomoc

Ufoludki, ufoludki,
to zielone krasnoludki.
Ich telepatyczne różdżki
 są ni z gruszki, ni z pietruszki.
Mają sympatyczne brzuszki
i podobne są do gruszki.
Chodzą po zielonych dróżkach,
na swych bardzo krótkich nóżkach.


− Czy już wiecie, o czym będziemy dziś rozmawiać?
– A kim są ufoludki?
– Gdzie mieszkają ufoludki?
– Jak inaczej nazywamy przybyszy z kosmosu?
– Kto wie, jak wyglądają ufoludki?
– A skąd wiemy jak oni wyglądają?

Może stworzycie swojego ufoludka?

Posłuchajcie piosenki

Piosenka ” Zielone ufoludki” z repertuaru zespołu Fasolki

Mój brat wciąż czyta o kosmitach,
Gwiazdach, planetach i orbitach.
O niczym innym nie chce słyszeć,
Nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę
I latający ujrzał spodek,
Bo wylądował dziś w ogródku
Pojazd zielonych ufoludków.

Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.
Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.

Kot na ich widok zaraz zmyka,
Dziwnego boi się ludzika.
Pierwszy kot przykrył nos ogonem,
Może to gryzie to zielone.

A czym się żywi śmieszny stworek?
Czy zjedzą z nami podwieczorek?
Kompot dostały, tort dostały,
Zjadły, wypiły, odleciały.

Wykonajcie kartę pracy nr 74 i 75 lub poćwiczyć spostrzegawczość

Zachęcamy do zagrania w grę planszową „ KOLOROWY LUDEK”( w grze może wziąć udział cała rodzina) . Aby w nią zagrać, wystarczy wydrukować albo przerysować szablon (załączniku gra kolorowy ludek). Będziemy jeszcze potrzebować jednej kostki do gry i tylu kredek, ilu będzie graczy.

Grę w kolorowego ludka zaczyna najmłodszy gracz od rzutu kostką. Maluje to pole, które wskaże kostka. Następnie rzuca kolejny gracz i on także koloruje odpowiednie pole. Ludek podzielony jest na 18 pól: każda z cyfr występuje 3 razy. Kiedy gracz będzie miał pokolorowane już wszystkie pola jednego rodzaju, np „jedynki” i znów wyrzuci „jedynkę”, wtedy pauzuje jedną kolejkę i rzuca kolejny gracz. Wygrywa ta osoba, która pierwsza pokoloruje całego ludka.

Polecam obejrzeć w gronie rodzinnym film – „Luis i obcy” to historia przyjaźni chłopca i trójki przezabawnych kosmitów, którzy na Ziemię przybyli i kompletnie się… pogubili. Porcja wyśmienitej, intergalaktycznej zabawy dla całej rodziny.

kolorowy-ludek (1)

kpp-6-2b

ldm-kosmos-4 (2)

Czwartek 15 kwietnia

Zapraszamy teraz do obejrzenia krótkiego filmu.

Pomyślcie proszę, co możemy robić w ciągu dnia, a co robimy w nocy ?

Przygotujcie  po  4  kartoniki z rysunkiem słońca i księżyca. Obejrzyjcie zdjęcia…

Zabawa „Gdzie to pasuje?”

Spróbujcie teraz umieścić przy tych zdjęciach kartoniki z rysunkami słońca lub księżyca, w zależności od tego, czy dana sytuacja ma miejsce w dzień czy w nocy.

Teraz zapraszam do zabawy…

Słońce parzy!” – zabawa ruchowa z piłką, do której zapraszamy domowników.

Zabawa na wzór zabawy w  „Kolory „

Domownicy z dzieckiem ustawiają się w kręgu, a jedna z dorosłych osób  stoi w środku koła.

Rzuca piłką do każdej osoby po kolei i podaje nazwę planet np. Jowisz, Mars….

Zadaniem osób w kręgu jest złapać piłkę i odrzucić do osoby w środku.

 Dopiero kiedy padnie słowo „Słońce” to nie można łapać, a ten kto złapie odpada

Kosmiczna matematyka

CCF20210411_0004

kol-odejmowanie-59 (2)

liczby-do-10-2

kol-dodawanie-58-1 (1)

sudoku-technika-6-4×4-kol-1

zapraszam na film o księżycu oraz na grę!

https://view.genial.ly/5ec59f306e4bae0d1af489f0?fbclid=IwAR2Jv87NqJXNvyDedPKX3FIyyAluuiYE4ko3A6ecse0brxp8iaX8Y8EufHU

Język angielski

https://www.youtube.com/watch?v=AMjkx1jH8Eo mała dawka języka angielskiego

https://www.youtube.com/watch?v=Z30JuQdYz-Q  Planets & Solar System for Kids

https://www.youtube.com/watch?v=sD1-rS_TM2o  Kids vocabulary – Solar System – planets

https://www.youtube.com/watch?v=Syx3oma-od4  song

Religia

Piątek 16 kwietnia

Zapraszam na kosmiczną gimnastykę

Rozwiąż zagadki

1. Co to za przestrzeń między Ziemią, Księżycem planetami oraz między gwiazdami?
2. Zawsze jest nad nami. To płacze czasami deszczem, to śmieje się słońcem albo gwiazd tysiącem.
3. Jej długi warkocz złotem błyska, siostrą jest gwiazd i księżyca. Rzadko odwiedza nasze niebo. Niesie wieści.
Jakie? To tajemnica.
4. Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą. Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz.
Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka.
5. Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula?
6. Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty, szybszy niż wiatr i samochody.
7. W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Można je zobaczyć nocą i wieczorami.
8. Co to za okrągła planeta, na której bez wody, tlenu i słońca nie byłoby życia?

Wykonajcie eksperyment

ciekawostki o kosmosie

Jak zostać astronautą

Wykonajcie kartę pracy nr 76

karta003 (1)

gwiazdki (1)

 

Dziękuję Wam serdecznie! Pięknie pracowaliście !

Do zobaczenia w przedszkolu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content