Osiągnięcia rozwojowe trzylatków

STANDARD I: ROZWÓJ SAMODZIELNOŚCI I PORZĄDKU

WSKAŹNIKI:

  • porządkuje miejsce swojej działalności z asystą lub wsparciem słownym
  • samodzielnie myje ręce i twarz
  • sygnalizuje potrzeby fizjologiczne
  • samodzielnie korzysta z toalety
  • samodzielnie potrafi jeść (nie trzeba go karmić)

STANDARD II: ROZWÓJ RUCHOWY

WSKAŹNIKI:

  • potrafi zbudować wieżę z 8 klocków
  • zachowuje równowagę przy wykonywaniu podskoków
  • samodzielnie pokonuje schody
  • sprawnie biega
  • potrafi stanąć na jednej nodze (równowaga statyczna)

STANDARD III: ROZWÓJ PERCEPCJI WZROKOWEJ – PRZYGOTOWANIE DO NAUKI PISANIA

WSKAŹNIKI:

  • łączy dwa punkty linią poziomą
  • łączy dwa punkty linią pionową
  • w rysunkach pojawia się postać człowieka (głowonóg)
  • w rysunkach dowolnych pojawiają się koła, wieloboki, zygzaki
  • potrafi różnicować proste kształty geometryczne wg wielkości

STANDARD IV: ROZWÓJ PERCEPCJI SŁUCHOWEJ – PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA

WSKAŹNIKI:

  • rozpoznaje różne głosy z otoczenia
  • słucha poleceń i rozumie je
  • słucha opowiadań, wierszy i rozumie je
  • zapamiętuje krótkie wierszyki i rymowanki
  • odtwarza krótką sekwencję dźwięków – rytm i melodię

STANDARD V: ROZWÓJ MOWY

WSKAŹNIKI:

  • buduje zdania pojedyncze i stosuje je w mowie czynnej
  • rozumie proste polecenia: przynieś misia, podaj mi samochód
  • stosuje w mowie czynnej rzeczowniki, zawody, części przedmiotów
  • używa przymiotników i zaimków, siebie określa zaimkiem
  • stosuje w mowie czynnej czasowniki związane z oddziaływaniem na przedmiotach

STANDARD VI: ROZWÓJ PROCESÓW POZNAWCZYCH – MYŚLENIE, PAMIĘĆ, KONCENTRACJA UWAGI

WSKAŹNIKI:

  • szybko orientuje się w nowej sytuacji i jest zainteresowany zadaniami
  • potrafi skoncentrować uwagę na około 15 minut
  • potrafi zapamiętać dwie liczby
  • określa relacje między przedmiotami: mały-duży, jasny-ciemny (opis obrazka)
  • samodzielnie bada różnorodne przedmioty, wykorzystując wszystkie zmysły

STANDARD VII: PRZYGOTOWANIE DO NAUKI MATEMATYKI

WSKAŹNIKI:

  • potrafi podzielić zabawki na takie same i inne
  • potrafi umieścić przedmiot we wskazanym miejscu na polecenie
  • dąży do dotknięcia i policzenia wszystkich przedmiotów
  • potrafi wskazać miejsce ciała, gdzie zostało dotknięte
  • układa układanki z figur geometrycznych

STANDARD VIII: ROZWÓJ SPOŁECZNO-EMOCJONALNY

WSKAŹNIKI:

  • potrafi sygnalizować swoje potrzeby
  • odpowiada na pytania zadawane przez dorosłych
  • nawiązuje kontakt z rówieśnikami (zabawy równoległe)
  • podjęte działania doprowadza do końca
  • ma dobre samopoczucie i pogodny nastrój w przedszkolu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *