Wiosenne przebudzenie
Propozycje rekomendowane przez MEN
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/wiosna-00
Serdecznie witamy naszych wychowanków oraz rodziców, opiekunów.
W związku z nietypową sytuacją zachęcamy rodziców do poświęcenia wolnego czasu również tym najmłodszym . Teraz państwo przejmują naszą rolę , aby w tym pomóc zachęcamy do korzystania z naszych pomysłów.
Pytania do dzieci:
1. Utrwalenie zdobytych wiadomości n/t wiosny
– Jak nazywa się czas pomiędzy zimą a wiosną?
– Pierwszy wiosenny kwiat to…
– Jakie inne zmiany zachodzą w przyrodzie wiosną?
– Jaka jest wiosenna pogoda?
– Jakie znamy przysłowie związane z marcową pogodą?
– Na jakim drzewie rosną kotki? Jak można je inaczej nazwać?
2.słuchanie piosenki o wiośnie -nauka na pamięć ( Maszeruje wiosna)
lub dowolnej
3. Słuchanie opowiadania A. Galica pt. „Jak ślimak spotkał wiosnę”
1.Wczesnym rankiem, gdy wszyscy jeszcze spali, a słońce wysuwało pierwsze promyki spod kołderki, drogą maszerowała Wiosna. Pierwszy zobaczył Wiosnę zaspany ślimak. Wyciągnął szyję i z ciekawością przyglądał się dziwnej osobie. Wiosna była ubrana w zielone spodnie – ogrodniczki z wypchanymi kieszeniami i słomkowy kapelusz. Dźwigała wielki plecak, a w ręce trzymała kolorową parasolkę.
– Wiosna idzie – mruknął ślimak – czas więc i na mnie – i pomaszerował zza Wiosną.
2. Tymczasem Wiosna usiadła na skraju drogi i otworzyła plecak. Najpierw wyjęła z niego kolorowe kwiaty. Garść niebieskich niezapominajek posadziła po jednej stronie strumyka, a kępkę żółtych kaczeńców po drugiej stronie.
– Ładnie, ładnie – mruknął Ślimak.
A Wiosna już sadziła tulipany. Było im troszkę chłodno, więc stuliły się w pączkach, jeden pod oknem Kubusia, drugi przy budzie Reksia, a trzeci i czwarty pod oknami babci. Ślimak przyglądał się temu uważnie i próbował policzyć tulipany, ale stale się mylił i musiał zaczynać od początku.
3. Za domem Wiosna chodziła od drzewa do drzewa i chuchała na małe pączki, głaskała drzewa po gałęziach i coś do nich cichutko szeptała, aż drzewa obudziły się i wypuściły pierwsze listki.
Zaciekawiony Ślimak przyglądał się i czekał: – Co ta Wiosna jeszcze wymyśli?
Tymczasem Wiosna wyjęła z plecaka wielki grzebień i powiedziała – Teraz uczeszemy czuprynę łąki – i zaczęła machać grzebieniem po ziemi. Po chwili szara trawa odżyła, zazieleniła się, a Wiosna uśmiechnęła się zadowolona.
Ślimak wdrapał się na najwyższą łodyżkę, żeby lepiej widzieć, co będzie dalej.
Wiosna szukała czegoś po kieszeniach swoich spodni i po chwili wyjęła stamtąd garść zielonych żabek, które wypuściła na trawę.
4. Z plecaka wyciągnęła zaspane biedronki i motyle. Położyła je delikatnie na ziemi, otworzyła pudełko z farbami i pomalowała skrzydła motyli na żółto, niebiesko, pomarańczowo albo w kolorowe kółeczka. Później zrobiła kropki na skrzydełkach biedronki i znowu zaczęła czegoś szukać w kieszeniach.
Ślimak wyciągnął szyję – Co ona tam jeszcze ma? – mruczał. Wiosna delikatnie wyjęła z kieszonki maleńkiego skowronka, podniosła go wysoko, wysoko do nieba i powiedziała:
– śpiewaj głośno, niech wszyscy wiedzą, że już przyszłam.
5. Słońce płynęło po niebie i uśmiechnęło się wesoło, skowronek trzepotał skrzydełkami i dzwonił jak mały dzwoneczek, a Wiosna otworzyła kolorowa parasolkę, powiesiła ją na drzewie i ułożyła się w niej wygodnie, żeby wypocząć.
Och – pomyślał ślimak – śliczna jest ta Wiosna, jak będę duży, to chyba się z nią ożenię.
4. Przedstawienie opowiadania w formie plastycznej . Mile widziane zdjęcia prac do umieszczenia w galerii przedszkolnej!
5. Zabawa przy muzyce – „Odgłosy wiosny”; dowolna ilustracja ruchowa utworu.
6. Dodatkowo systematycznie powtarzać i utrwalać litery, układać wyrazy z rozsypanki literowej (alfabet można samemu napisać i pociąć- większa czcionka aby dziecko mogło swobodnie operować ).
7. Ćwiczenia grafomotoryczne -zachęcam do drukowania , nie kupowania!
„Propozycje utrwalające słownictwo z języka angielskiego”
http://www.eduhelper.pl/index.php/lekcja-1
przybory szkolne
https://www.youtube.com/watch?v=BwBTozQisb4
piosenka o przyborach
https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M
piosenka z improwizacją ruchową
Propozycje zabaw z kodowania
https://kodowanienadywanie.blogspot.com/2020/03/zadania-bez-nudyczyli-propozycje.html?fbclid=IwAR2hSvO2GopbGN-FmmKXCllrMKqwN3IytBi-8aZlsixkFpHdXXj7p-OMOGI
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/wiosna-00
Strony internetowe - odnośniki do audycji, rekomendowane przez MEN: https://www.polskieradio.pl/18,Radio-Dzieciom https://www.polskieradio.pl/18/5197/Artykul/2474120,102-propozycje-na-czas-wolny-w-4-scianach https://vod.tvp.pl/kolekcja/to-sie-nie-nudzi,47078659

Pozdrawiamy!