Proponowane zadania dydaktyczne dla dzieci 5 i 6 letnich

Co jeździ, lata, pływa ?

Zadanie specjalne 15 czerwca – Dzień Wiatru

Może wykonasz latawiec i pochwalisz się nim?

15.06 poniedziałek

Środki lokomocji – film

https://www.youtube.com/watch?v=WPJcmcGNTJQ

A tera narysuj pojazd , którym chciałbyś wyjechać na wakacje

Teraz przeczytaj wiersz o ciężarówce ( jeśli nie potrafisz poproś rodziców)

1    wiersz ciężarówka

Następnie dopasuj pojazdy do miejsc , w których się poruszają.

Bez odrywania ręli narysuj auto, potem dokończ rysować rakietę, a na końcu masz model samochodu, który możesz wykonać jutro/!!

16.06 wtorek

Wykonaj model pojazdu ( do wyboru)

(https://stylowi.pl/17510170)

17.06 środa

Zabaw się w zabawę muzyczną

https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik  –  maszynista zuch

 

i spróbuj nauczyć się piosenki

 

https://www.youtube.com/watch?v=TCaHGtcshTo

 

Teraz zabaw się w zabawę ruchową

„Myjnia samochodowa” – zabawa ruchowa:

Dobierzcie się w pary. Rodzic staje w rozkroku, dziecko to samochód, który wjeżdża do myjni – przechodzi na czworakach przez tunel. Następnie usiądźcie po turecku, rodzic plecami do dziecka. Dziecko naśladuje czynności na plecach rodzica:

– polewanie wodą – gładzenie

– skropienie szamponem – delikatne stukanie paluszkami

– szorowanie – lekkie drapanie

– spłukiwanie – gładzenie

– suszenie – gładzenie raz jedną, raz drugą dłonią.

Teraz możecie się zamienić rolami 

18.06 czwartek

Wykonaj zadanie wg rymowanki na kratownicy

Letni przysmak – instrukcja
Letni przysmak z kolorowych kubków nam powstanie,
jeśli od dołu maty rozpoczniemy zgodnie z instrukcją układanie.
Z każdej strony cztery puste pola zostaw,
a na dwóch środkowych kratkach złote kubki postaw.
Dwa kolejne piętra w ten sam sposób zostaną ułożone,
a czwarte i piąte zrobimy rozszerzone.
Czwarty poziom o dwa kubeczki będzie powiększony,
po jednym z lewej i jednym z prawej strony.
Kolejny, czyli piąty poziom z sześciu kubeczków będzie się składać,
ustaw je na środku, w ten sposób wafelka do lodów skończysz układać.
Teraz wybieramy lody ulubione
czerwone – truskawkowe, zielone – to pistacjowe.
Fioletowe – jagodowe a żółte będą śmietankowe.
Wybór smaków dopełni mleczna czekolada,
która z brązowych kubeczków świetnie się układa.
Teraz pięć gałek lodów na wafelku równo układamy,
każdy smak to kwadrat i z czterech kubków w tym samym kolorze go składamy.
Na szóstym i siódmym poziomie trzy smaki zostaną ułożone,
równo jeden obok drugiego na wafelku rozstawione.
Dwie ostatnie gałki ósmy i dziewiąty poziom zajęły,
zostawiając po trzy puste kratki z lewej i z prawej strony centrum przejęły.
Jak rozłożyć smaki? To już twoja wola,
w tym miejscu kończy się precyzyjna instrukcji rola.

kodowanie na dywanie – mini mata pusta

Wykonaj zadanie wg koordynatów

letni smakołyk – kody

kodowanie na dywanie – mini mata pusta

wzór

kodowanie na dywanie – lody 2 wzór

kodowanie na dywanie – lody wzór

19.06 piątek

Rysowane wierszyki

Autko

https://www.youtube.com/watch?v=k4Oh9Lq2yIw

statek

https://www.youtube.com/watch?v=bDFQe3YlNaQ

A teraz kilka gier do zabawy

nr 1

Obrazki należ wyciąć wzdłuż szarej linii. Obrazków można używać pojedynczo lub w serii 2-3 tematycznie powiązanych. Dziecko ma za zadanie opisać własnymi słowami, co w ilustracji nie pasuje.

nr 1

Nr 2

. Gra przeznaczona jest dla 2 graczy. Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza, wycięte karteczki z materiałem obrazkowym oraz pionki w dwóch kolorach. Uczestnicy gry naprzemiennie ciągną karteczki z puli znajdującej się na środku stołu i odszukują pole z obrazkiem odpowiadającym danemu środkowi transportu (wodny, powietrzny lub lądowy). Jeśli uda im się odnaleźć dobre pole, stawiają na nim swój pionek. Celem gry jest ustawienie trzech swoich pionków z rzędu w pionie, poziomie lub po skosie.

nr 2

Nr 3

. Do gry potrzebne będą, oprócz wybranej planszy, żetony (lub kredki) oraz kostka. W grę można grać indywidualnie lub zespołami. Zespół otrzymuje planszę do gry, kostkę i żetony (lub kredkę) w jednym kolorze. Gracz rzuca kostką i kładzie swój żeton na pustym polu z liczbą oczek, którą wylosował (lub koloruje pole) w kierunku pojazdu. Gracze rzucają kostką na zmianę i przesuwają żetony o jedno pole w kierunku pojazdu. Gra nie wyłania zwycięzcy, a jej zakończeniem jest dotarcie przez dowolny pojazd do mety. Gra powstała na podstawie pomysłu Jolanty Okuniewskiej.

nr 3

Propozycje z j.angielskiego

https://www.youtube.com/watch?v=9u-RirUw5sc let’s play in the park song

https://www.youtube.com/watch?v=G3C426qfzsM playing on the playground

https://www.youtube.com/watch?v=dQsDDD5W8yc park & playground

Przejdź do treści