Grupa 7

Tydzień I

Zwyczaje wielkanocne

1. Oglądnij uważnie film

2.Odpowiedz na pytania:
– które z przedstawionych tradycji wielkanocnych mamy już „za sobą”?
– która tradycja podoba ci się najbardziej ?
– czy masz w domu palmę wielkanocną
3. Jeśli tak – spróbuj ją narysować  jeśli nie –  pokoloruj rysunek kredkami.
4. Oglądnij uważnie rysunek – otocz pętlą lub wskaż wszystkie palmy.                                Jeżeli potrafisz – policz ile ich jest .
Do zobaczenia jutro !
————————————————————————–

Dzień dobry !

Dzisiaj – „PISANKI”

  1. Posłuchaj uważnie wiersza i odpowiedz na pytania
    „Pisanki”

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance

piękne opowiastki.

– co było namalowane na pisankach ?

– Ile było wszystkich pisanek ?

 

 

  1. Posłuchaj piosenki i spróbuj śpiewać jej refren

 

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

 

  1. Patrząc na ilustracje wskaż pary takich samych pisanek

https://panimonia.pl/2019/03/13/wielkanocna-gigapaka-przedszkolaka/#jp-carousel-5278

  1. Postaraj się dokładnie rysować po śladzie kolorowymi kredkami

https://4.bp.blogspot.com/-IhUgLx2iUIQ/XK4qQaKSMXI/AAAAAAAAEQU/8UHsZEJ5HKIytoL3af6wy9G33mVilgRKACLcBGAs/s1600/pisanka%2Bgrafomotoryka%2Bnauczycielskie%2Bzacisze.png

Zabawa dla dziecka i rodzica

 

Masażyk relaksacyjny 

 

Szary zając mocno śpi i o wiośnie sobie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

 

Do zobaczenia , do jutra !


Dzień 3.

Zajączek wielkanocny

Zajączek obok baranka, kurczaczka i pisanek bez wątpienia jest jednym z najpopularniejszych symboli Wielkanocy. Pojawia się na kartkach pocztowych i w reklamach. Czekoladowe zajączki można kupić w sklepach a w niektórych regionach Polski Zając Wielkanocny przynosi dzieciom słodkie upominki.

W Grojcu, jeśli tylko pozwalała pogoda zajączek zostawiał dzieciom czekoladowe jajeczka w ogródku przedszkolnym.

  1. Wskaż zajączkowi drogę do koszyka z pisankami

file:///C:/Users/anett/Downloads/Wielkanoc-karta-pracy-5-1.pdf

  1. Posłuchaj piosenki i skacz jak zajączek

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

3.Wykoloruj zajączka

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2020/03/09/1330

 

  1. Naucz się tej prostej , wesołej paluszkowej zabawy. Pobaw się z lub rodzicami lub z kimś kto odwiedzi Cię podczas świąt.

„Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca

————————————————————————-

Dziś pora na wielkanocny koszyczek !

https://www.youtube.com/watch?v=cAKlPIpTJTI1

  1. Posłuchaj uważnie piosenki i odpowiedz na pytania

– jakie postacie kłóciły się w wielkanocnym koszyczku ?

-Z czego zrobiony był baranek i zajączek ?

– jakiego koloru był kurczaczek ? Czy wiesz jak wygląda ten kolor ? Poszukaj go obok siebie .

– powiedz, jakich  postaci wymienionej w piosence brakuje na obrazku.

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2020/03/27/1345

2.Odgadnij zagadki

Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą                                                                                                                                     .Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczaczki)

Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę                                                                                                                         ten cukrowy raz do roku ozdabia święconkę ( baranek)

Mogą zaszywać się w lesie lub skakać na łące                                                                                                                       mogą też być czekoladowe .To……( zające)

3.

https://www.youtube.com/watch?v=Dc0rL1pvQYA

Oglądnij,  postaraj się rozwiązać zagadki.

– Czy Twój  koszyczek wielkanocny wygląda podobnie ?

– Co znajduje się w Twoim koszyczku wielkanocnym                                                                                                                                          a co nie zostało wymienione w filmie ?

4.Do wielkanocnego koszyczka   dzieci włożyły:

  • Babkę wielkanocną, baranka, kurczaczka, świnkę, klocki lego, zajączka z czekolady ( czy dobrze ? )
  • Zajączka z czekolady, kiełbaskę , sól, obcęgi, baranka, skarpetkę
  • Jajka, chleb, szyneczkę , igłę z nitką, dżem, kredki
  1. Powiedz głośno i wyraźnie słowo KOSZYCZEK i podziel na sylaby, wyklaszcz je i policz.

Podobnie zrób ze słowami:  BARANEK, ZAJĄCZEK, JAJECZKO, SÓL .

Dziękuję pa pa

 Kwiecień

Czy pamiętaliście, że wczoraj był Prima Aprilis ?

Czy zrobiliście jakieś „żarciki swoim najbliższym” ?

1.Posłuchajcie wiersza Jana Brzechwy Prima Aprilis

Wiecie, co było pierwszego kwietnia?
Kokoszce wyrósł wielbłądzi garb,
W niebie fruwała krowa stuletnia,
A na topoli świergotał karp.

Żyrafa miała króciutką szyję,
Lwią grzywą groźnie potrząsał paw,
Wilk do jagnięcia wołał: „Niech żyje!”,
A zając przebył ocean wpław.

Tygrys przed myszą uciekał z trwogi,

Wieloryb słonia ciągnął za czub,
Kotu wyrosły jelenie rogi,
A baranowi – bociani dziób.

Niedźwiedź miał ptasie skrzydła po bokach,
Krokodyl stłukł się i krzyknął: „Brzdęk!”
„Prima aprilis!” – wołała foka,
A hipopotam ze śmiechu pękł.

Jeśli potrafisz wykonaj ilustracje do słów „ Kotu wyrosły jelenie rogi,
A baranowi – bociani dziób.”

  1. A teraz zapraszam wszystkich na wesołą gimnastykę.

Uważnie słuchaj i wykonuj dokładnie polecenia.

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=10s

  1. Teraz zapraszam na gimnastykę umysłu……. czyli zabawę dla małych bystrzaków.

https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE

( troszkę wam podpowiem – musicie liczyć i zapamiętywać )

  1. Gdy będziesz już znudzony zabawą , graniem w swoją ulubioną grę lub oglądaniem bajek …dla odmiany mógłbyś pomóc dorosłym w porządkach. Oglądnij obrazek i powiedz jakie czynności wykonują dzieci .

https://pl.freepik.com/premium-wektory/dzieci-pomagaja-rodzicom-w-pracach-domowych-ilustracjiwektorowych_7147271.htm

https://pl.freepik.com/darmowe-wektory/zestaw-ikon-czyszczenia-kreskowka-dla-dzieci_5921727.htm

Do zobaczenia !

Tydzień  II

Witam Was w nowym tygodniu !

Mam nadzieję, że pięknie przeżyliście święta Wielkanocne. Chwilami była piękna pogoda ! Czy wybraliście się na spacer z rodzicami ?

Ja również trochę spacerowałam a  idąc przez las zauważyłam znak drogowy z piękną żabą w środku !

Czy wiecie co on oznacza?

Uwaga żaby !

Rzeczywiście, po chwili ujrzałam niewielki staw i mnóstwo żabek, które chciały przedostać się z jednej strony drogi ( tam gdzie rozciągały się pola i las ) na druga stronę, właśnie do stawu.

To jest właśnie ten czas kiedy żabki zakładają rodziny.                                                                                   Oglądnięcie film :

https://www.youtube.com/watch?v=KQn0IaqibPo

Teraz wiecie już co to jest skrzek i kijanka ?

Posłuchajcie krótkiej rymowanej bajeczki i odpowiedzcie na pytania :

Jak kijanka żabką się stała.

Nad stawem w wysokich trzcinach mieszkała żabia rodzina: tata-żabka, mama-żabka oraz siwa żabka-babka. Co robili? Pływali. Jak mówili? Kumkali.
W tej rodzinie kiedyś z ranka urodziła się kijanka: czarna, mała, z tyłu ogon,
niepodobna do nikogo, ni to ryba, ni to żaba. Co wyrośnie z tego szkraba?
Tata co dzień przed śniadaniem dyrygował żab kumkaniem. Lecz kijanka nie kumkała. A dlaczego? Bo nie chciała.
– Czemu nie chcesz śpiewać? Powiedz?
– Ja chcę śpiewać, lecz jak słowik.
Tata-żaba z mamą-żabką co dzień w wodzie pływał „żabką”. A kijanka biedna płacze:
– Ja chcę pływać, lecz inaczej.
Aż nareszcie kiedyś z ranka odmieniła się kijanka. Nie wiadomo, w którą stronę uciekł czarny jej ogonek. Wdzięcznie w wodę dała nurka, spadła z córki żabia skórka.
Odtąd tak, jak inne żabki miała cztery zręczne łapki i jak liść zielony fraczek.
Głośno kumka, pięknie skacze i codziennie pływa „żabką” z tatą, mamą oraz babką.

 

Czy mała kijanka miała jakieś marzenia ?

Jakiego koloru była kijanka ?  Czy zmieniła kolor gdy stała się żabką ?

Na jaki ?

 

Gdy chcemy naśladować żabkę zazwyczaj mówimy Kum kum  ale czy rzeczywiście żaby wydają taki odgłos?

Posłuchaj odgłosów jakie wydają żaby i spróbuj je naśladować.

https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg

A teraz spróbuj pokolorować żabkę

https://www.kolorowankionline.net/zaba

Gdy dzieci kolorują żabkę najczęściej wybierają kolor zielony. Rzeczywiście w Polsce żabki są właśnie zielone albo brunatne. W krajach egzotycznych żyją żaby kolorowe. Może wyglądają pięknie ale są bardzo niebezpieczne !

 Zapamiętaj :

Jajeczka, z których wylęgają się dzieci żabki  to SKRZEK

Najpierw nie mają nóżek a ni rączek, mają za to ogonek. Trochę przypominają rybkę. Pływają w wodzie.

Gdy są już żabkami -ich pokarmem są owady.

W zimie żabki śpią. Budzą się dopiero na wiosnę.

Do zobaczenia !

Środa 7 kwietnia

Witam Was w nowym tygodniu !

Mam nadzieję, że pięknie przeżyliście święta Wielkanocne. Chwilami była piękna pogoda ! Czy wybraliście się na spacer z rodzicami ?

Ja również trochę spacerowałam a  idąc przez las zauważyłam znak drogowy z piękną żabą w środku !

Czy wiecie co on oznacza?

Uwaga żaby !

Rzeczywiście, po chwili ujrzałam niewielki staw i mnóstwo żabek, które chciały przedostać się z jednej strony drogi ( tam gdzie rozciągały się pola i las ) na druga stronę, właśnie do stawu.

To jest właśnie ten czas kiedy żabki zakładają rodziny.                                                                                   Oglądnięcie film :

https://www.youtube.com/watch?v=KQn0IaqibPo

Teraz wiecie już co to jest skrzek i kijanka ?

Posłuchajcie krótkiej rymowanej bajeczki i odpowiedzcie na pytania :

Jak kijanka żabką się stała.

 

Nad stawem w wysokich trzcinach mieszkała żabia rodzina: tata-żabka, mama-żabka oraz siwa żabka-babka. Co robili? Pływali. Jak mówili? Kumkali.
W tej rodzinie kiedyś z ranka urodziła się kijanka: czarna, mała, z tyłu ogon,
niepodobna do nikogo, ni to ryba, ni to żaba. Co wyrośnie z tego szkraba?
Tata co dzień przed śniadaniem dyrygował żab kumkaniem. Lecz kijanka nie kumkała. A dlaczego? Bo nie chciała.
– Czemu nie chcesz śpiewać? Powiedz?
– Ja chcę śpiewać, lecz jak słowik.
Tata-żaba z mamą-żabką co dzień w wodzie pływał „żabką”. A kijanka biedna płacze:
– Ja chcę pływać, lecz inaczej.
Aż nareszcie kiedyś z ranka odmieniła się kijanka. Nie wiadomo, w którą stronę uciekł czarny jej ogonek. Wdzięcznie w wodę dała nurka, spadła z córki żabia skórka.
Odtąd tak, jak inne żabki miała cztery zręczne łapki i jak liść zielony fraczek.
Głośno kumka, pięknie skacze i codziennie pływa „żabką” z tatą, mamą oraz babką.

 

Czy mała kijanka miała jakieś marzenia ?

Jakiego koloru była kijanka ?  Czy zmieniła kolor gdy stała się żabką ? Na jaki ?

 

Gdy chcemy naśladować żabkę zazwyczaj mówimy Kum kum  ale czy rzeczywiście żaby wydają taki odgłos?

Posłuchaj odgłosów jakie wydają żaby i spróbuj je naśladować.

https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg

A teraz spróbuj pokolorować żabkę

https://www.kolorowankionline.net/zaba

Gdy dzieci kolorują żabkę najczęściej wybierają kolor zielony. Rzeczywiście w Polsce żabki są właśnie zielone albo brunatne. W krajach egzotycznych żyją żaby kolorowe. Może wyglądają pięknie ale są bardzo niebezpieczne !

 Zapamiętaj :

Jajeczka, z których wylęgają się dzieci żabki  to SKRZEK

Najpierw nie mają nóżek a ni rączek, mają za to ogonek. Trochę przypominają rybkę. Pływają w wodzie.

Gdy są już żabkami -ich pokarmem są owady.

W zimie żabki śpią. Budzą się dopiero na wiosnę.

Do zobaczenia !

Czwartek 8 kwietnia

Witam Was bardzo serdecznie !

Gdy tylko nastaną cieplejsze dni będziecie mogli zauważyć fruwające motylki.

A skąd się biorą motylki na świecie ?

Posłuchajcie bajki o motylku, znajdziecie w niej odpowiedzi na to pytanie.

„Bajeczka o motylku”

czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?

Autor: Magdalena Tokarczyk, Olga Adamowicz

Możesz też posłuchać opowieści o nadąsanej gąsienicy.

https://www.youtube.com/watch?v=YE-th5pAIJU

Jeśli będziecie mieć ochotę  pokolorujcie  takiego dużego motyla

https://www.kolorowankionline.net/duzy-motyl

lub spróbujcie narysować go sami

https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw      – wierszyk rysowanka

A na tym obrazku znajdź wszystkie motyle

https://pp1.ozimek.pl/static/img/k06/Znajdz_10_motyli.pdf

Do zobaczenia !

Piątek 9 kwietnia

Dzień dobry !

Dziś piątek , ostatni dzień tygodnia !

Pamiętacie piosenkę (na melodie: krakowiaczek jeden….), która pomagała wam nauczyć się nazw dni tygodnia w prawidłowej kolejności. Spróbujcie zaśpiewać !

Poniedziałek, wtorek, środa ,czwartek ,piątek, sobota ,niedziela i znowu początek !

Życze wam aby w przyszłym tygodniu nastała prawdziwa WIOSNA !

Niestety , pogoda robi nam psikusy. Ale…znacie takie przysłowie : „Kwiecień plecień wciąż przeplata, trochę zimy , trochę lata „

Obserwujcie uważnie dzisiejszą pogodę. Za każdym razem gdy będzie padał śnieg narysujcie jakikolwiek symbol zimy np. śnieżynkę lub bałwanka.                                                                                                Jeżeli będzie pogodnie narysujcie słoneczko a jeżeli zauważycie ciemne chmury – narysujcie szarą chmurkę.

A dzisiaj – gimnastyka !

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

Gimnastyka jak pogoda !

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

A teraz oglądnij uważnie obrazek i wskaż co powinien ubrać chłopiec ?

http://zanotowane.pl/43/7013/ubierz,chlopca,karty,pracy,karty,pracy,moje.php

Niestety na prawdziwą wiosnę musimy jeszcze poczekać.

https://www.kolorowankionline.net/idzie-wiosna

 Pamiętacie ? Wczoraj mówiliśmy o motylach. Jeśli chcecie oglądnijcie  film o najpiękniejszych motylach świata.

https://www.youtube.com/watch?v=Za1djTAb4qs

W przyrodzie żyje gatunek motyli , które nie wszystkim się podobają. Te motyle śpią w dzień a latają w nocy. Czy wiesz już o jakich motylach mowa ?

Aksamitny motyl,
który lata w nocy.

Co to za motylek, czy wiecie, dzieci? Leci do lampy, gdy ona świeci. Owad ten uwielbia noce, skrzydłami w świetle trzepoce. Ten motylek, gdy noc zapadnie, wokół lampy zatańczy ładnie. Skrzydła jak aksamit ma, lata nocą, śpi za dnia.  – To jest właśnie ĆMA

 https://www.youtube.com/watch?v=4dSHXiKlVTU

Czy widzieliście kiedyś ćmę ?

Zapamiętajcie !

Ćmy, czyli nocne motyle, na ogół prowadzą nocny tryb życia. Często obserwujemy, że lecą w kierunku źródła światła. Nie rozróżniają źródła, z którego pochodzi światło – czy jest ono naturalne czy sztuczne – i lecą do tego, które akurat znajduje się najbliżej.

Pamiętajcie ! Zarówno piękne kolorowe motyle jak i troszkę mniej kolorowe ćmy są niezwykle pożyteczne i odgrywają bardzo ważną rolę w przyrodzie. Nie wolno im robić szkody. Należy je podziwiać !

Do zobaczenia !

Pa pa

Tydzień III

Dzień dobry !

W tym tygodniu będziemy rozmawiać i poznawać tajemnice kosmosu !

Kosmos jest ogromny i wciąż niezbadany,

Ale osiem planet bardzo dobrze znamy.

One nieprzerwanie krążą wokół Słońca.

A Słońce to gwiazda, jasna i gorąca.

Narysujcie słońce – to wasze pierwsze zadanie. Pamiętajcie, że słońce jest …..no właśnie jakiego kształtu ? Czy to jest kwadrat ? A może trójkąt ? Jakiego koloru kredkę zazwyczaj wybiera się do narysowania słońca ? Co jest jeszcze takiego koloru jak ta kredka ?

Słońce i  osiem planet, które krążą wokół niego to UKŁAD SŁONECZNY !

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

1.Merkury jest najmniejszy i krąży powoli.

2.Wenus, widoczna z daleka, to najgorętsza planeta.

3.Ziemia – to tu mieszkamy, na niej powstało życie.

4.Mars jest w kolorach czerwieni, sporo tu skał i kamieni.

5.Jowisz z wszystkich największy, z Wielką Czerwoną Plamą.

6.Saturn ma siedem pierścieni, barwami toffi się mieni.

7.Uran, błękitna kula, jakby mgłą otoczona.

8.Neptun na końcu wiruje, tu zimno nie ustępuje.

 

Wskaż najmniejszą planetę .

Wskaż największą planetę.

Wskaż pierwszą planetę i ostatnią.

Czy potrafisz policzyć do ośmiu ?

Najpierw policz swoje palce. Policz swoje kredki. Policz łyżki w twoim domu. Sprawdź czy jest ich osiem. Teraz podskocz osiem razy. Zaklaszcz osiem razy i zrób osiem kroków.

Udało Ci się ? Brawo ! Czy jesteś ciekawy jak wygląda cyfra osiem ?

https://www.youtube.com/watch?v=gHhNXvZh0hQ

Osiem planet krąży wokół słońca po orbitach czyli po swoich torach. Zobacz jak to wygląda.

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2020/06/23/1403

A teraz wyobraź sobie że odkryto kolejną planetę i poproszono Cię abyś ja nazwał . Spróbuj wymyślić nazwę dla swojej planety i poproś osobę dorosłą aby to zapisała. Gdy spotkamy się w przedszkolu wymienimy się pomysłami.

A teraz czeka Cię ostatnie zadanie. Narysuj na kartce koła. Piękne kształtne kółeczka. Niech ich będzie jak najwięcej. Mogą być duże, ogromne , małe , malutkie i takie maciupeńkie. Nie musisz ich kolorować . Postaraj się jednak aby było ich baaaardzo dużo. I wykonaj swoją pracę bardzo starannie.

Do widzenia

Do jutra

Pa pa

Wtorek 13 kwietnia

Dzisiaj …..GWIAZDKI !

Gdy w nocy popatrzycie na niebo i akurat będzie piękna pogoda  czyli nie będzie chmur, zobaczycie miliony małych migoczących światełek. Czy wiecie jak się nazywają ? – Tak, oczywiście to gwiazdki.

Ludzie patrząc na spadającą gwiazdkę, wypowiadają jakieś życzenie. Lubią sobie wyobrażać ,że to życzenie się spełni. Ale to tylko zabawa !`

Jeśli potrafisz spróbuj narysować po liniach przynajmniej trzy gwiazdki.

gwiazdki

A teraz posłuchaj wiersza:

Gwiazda z miną uśmiechniętą

Tupie w górze złotą piętą

Bez latarki i bez świeczki

Chodzi nocą na wycieczki.

Chodzi, chodzi aż do rana,

No i świeci sobie sama.

Odpowiedz na pytania – Co robi gwiazda? Dlaczego pomimo nocy nie ma latarki ani świeczki?

 Niektóre gwiazdy połączone są w grupy. Nazywa się je gwiazdozbiorami. Gdyby gwiazdki połączono liniami, powstałyby obrazki.

Spróbuj pokolorować gwiazdki i połączyć wg wzoru. Tak ułożone gwiazdy na niebie i połączone linią         ( musimy sobie ją wyobrazić) nazwano WIELKIM WOZEM.

ursa-major-constellation-coloring-page

Jeśli chcecie możecie oglądnąć film o zwierzętach na niebie. Potrzeba jednak do tego baaardzo dużo wyobraźni.   Spróbujcie !

Oprócz gwiazd na niebie, w nocy  można zaobserwować :…

                                                                                                                                              Kiedy po niebie wędruje nocą,
dokoła niego gwiazdy migocą.
Raz jest jak rogalik,
raz okrągły jak talerz.
Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. ( księżyc)

Możecie pokolorować księżyc i gwiazdki ale pamiętajcie : księżyc czasami wygląda jak rogalik a czasami jest okrągły jak piłka.

 Obserwujcie księżyc na niebie!

Księżyc i gwiazdy

A teraz poproś rodzeństwo lub osoby dorosłe, które są w Twoim domu aby przyłączyli się do wspólnej zabawy. Pamiętacie ją ! MASZYNISTA ZUCH

Jutro wybierzemy się w podróż ale nie pociągiem lecz ….ale o tym dowiecie się jutro.

Do zobaczenia

PA pa

Środa 14 kwietnia

Rakietą w Kosmos

Z pewnością wiecie, że człowiek odbywający podróże w kosmos to KOSMONAUTA. Ma on specjalny kombinezon, który pozwala na utrzymanie stałej, bezpiecznej temperatury ciała i ciśnienia.                 W kosmosie nie ma stałej, bezpiecznej temperatury. W słońcu jest tam goręcej niż w piecu, a w cieniu zimniej niż w zamrażarce.

Każdy kosmonauta ma swój własny zapas tlenu potrzebny do oddychania.

Do lotu służy mu rakieta, albo inaczej statek kosmiczny.

Możecie pokolorować np. ten :

Statek kosmiczny

Rakieta kosmiczna NASA

a tutaj znajdziesz kilka innych

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kosmos-astronomia/promy-kosmiczne

Ludzie, którzy chcą lecieć w kosmos muszą być niezwykle sprawni, zdrowi i odpowiednio przeszkoleni.
 Czy chcecie zostać małymi kosmonautami?

Musicie przejść kilka prób, w których będziecie musieli wykazać się dobrym wzrokiem, słuchem, sprawnymi rękoma, bystrym umysłem i orientacją przestrzenną.

Próba I – Wzroku i spostrzegawczości

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/02/1.pdf

Próba II – Dobrego słuchu  ( nazwij obrazek, podziel i wyklaszcz , jeśli potrafisz narysuj tyle kresek ile słyszysz sylab)

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/02/2.pdf

Próba III – orientacji przestrzennej

Poproś osobę dorosłą aby zakryła Ci oczy ( Chustka lub szalik będą pomocne ) i wypowiadała Twoje imię stojąc w różnych miejscach pokoju. Twoim zadaniem będzie wskazanie skąd dochodzi głos lub podejść do tego miejsca.

Próba III – Sprawnych rąk

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/02/6.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/02/7.pdf

Próba IV – Bystrego umysłu

file:///C:/Users/anett/Downloads/kolorowanka-Labirynt%20dla%20dzieci%20do%20wydruku.%20Darmowe%20kolorowanki%20i%20karty%20pracy%20do%20pobrania.pdf

A teraz przypomnijcie sobie zabawę, w którą bawiliśmy się w przedszkolu. RAKIETA !

 Najpierw musicie rozpocząć odliczanie – głośne i wyraźne : 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, start
– teraz zaklaszczcie w dłonie najpierw powoli , potem szybko  potem szybko
–  uderzajcie szybko rękoma o uda i jednocześnie tupcie nogami                                                       – teraz wydajemy odgłos silnika rakietowego  „dowolny…”                                                                    – z okrzykiem „Hurra”  podskakujecie w górę wznosząc ramiona                                                             –  szybko opuszczacie ramiona w dół z jednoczesnym krótkim okrzykiem „Bęc” na znak wylądowania.

Czy wy wiecie, że w rakiecie najciekawsza podróż w świecie?
Proszę wsiadać do rakiety, niepotrzebne nam bilety.                                                                                                                        Już rakieta w niebo strzela, proszę trzymać się fotela.
To jest jazda co się zowie, aż się kręci w głowie.

Na koniec posłuchajcie piosenki

Możesz też oglądać bajeczkę o tym jak REKSIO został kosmonautą .

PA pa

DO zobaczenia

Czwartek 15 kwietnia

Ufoludki

Czy wiecie kim są ufoludki ?

Ufoludki, ufoludki,
to zielone krasnoludki.
Ich telepatyczne różdżki
 są ni z gruszki, ni z pietruszki.
Mają sympatyczne brzuszki
i podobne są do gruszki.
Chodzą po zielonych dróżkach,
na swych bardzo krótkich nóżkach.

Istnieje bardzo dużo wyobrażeń Ufoludków.

Spójrzcie ! Czy któryś z nich wam się podoba ?

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/fantastyka-mitologia/obcy

 A może macie jakieś inne wyobrażenie ufoludka ?

Zastanawiam się dlaczego przeważnie Ufoludki są zielone ?

Znalazłam wytłumaczenie tego faktu w pewnym starym opowiadaniu. Posłuchajcie ( A. Zniecowa)

W lesie wylądowało coś dziwnego. Nie był to ani samolot ani helikopter ani latawiec ani nawet latawiec. Zdziwione zwierzęta zgromadziły się  wokół pojazdu i wpatrywały się w niego czekając na dalszy rozwój wydarzeń. Po chwili otworzyła się jakaś metalowa klapka i powoli wyłoniła się duża srebrna głowa, potem ręce i cała reszta. Zwierzęta nie wiedziały jak nazwać tą „ całą resztę „ gdyż nigdy wcześniej nie widziały takiego stworzenia. Nie podobne było do żadnego człowieka ani do zwierzęcia.

Chciały zapytać przybysza kim jest ale trochę się bały. Mały zajączek też się bał i to nawet bardzo ale był niezwykle ciekawy wszystkiego dlatego zapytał pierwszy. Przybysz odparł ,że jest Ufoludkiem i wytłumaczył, że tak właśnie nazywają go ludzie. Potem zaczął przepraszać wszystkich ,że nie jest zielony ale… jest bardzo młodym ufoludkiem i jeszcze nie nauczył się zmieniać koloru. Opowiedział również historię swojego dziadka , który po raz pierwszy wylądował na planecie Ziemia, właśnie w tym samym miejscu i gdy wyszedł ze swojego statku zobaczył piękne zielone drzewa. Myślał ,że tak wyglądają mieszkańcy tej planety wiec zmienił kolor na zielony. Potem zawsze przybierał tą barwę. No i ludzie pomyśleli, że Ufoludki są zawsze zielone…….. 

Może to prawda ?

Myślę ,że ufoludek ma taki kolor jaki wymyślicie.

 

Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zaśpiewać refren zmieniając kolor zielony na inny .

Mój brat wciąż czyta o kosmitach,
Gwiazdach, planetach i orbitach.
O niczym innym nie chce słyszeć,
Nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę
I latający ujrzał spodek,
Bo wylądował dziś w ogródku
Pojazd zielonych ufoludków.

Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.
Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.

Kot na ich widok zaraz zmyka,
Dziwnego boi się ludzika.
Pierwszy kot przykrył nos ogonem,
Może to gryzie to zielone.

A czym się żywi śmieszny stworek?
Czy zjedzą z nami podwieczorek?
Kompot dostały, tort dostały,
Zjadły, wypiły, odleciały.

 

Odpowiedzcie na pytania

Gdzie wylądował pojazd ufoludków i jakiego był koloru ?

Jak zareagował na ich przybycie kot ?

Co zjadły ufoludki na podwieczorek ?

Jak myślicie ile było tych ufoludków ?

 

Jak porozumiewają się ze sobą ufoludki ?

Powtórzcie za osobą dorosłą : RE RA RU RO RY – SZA SZO SZU SZO SZY – RESZ RASZ RUSZ ROSZ RYSZ – NASZ PASZ BUSZ PUSZ

A teraz wy wymyślcie kilka słów w języku ufoludków i poproście osobę dorosła aby powtórzyła te słowa za wami.

Jeżeli macie ochotę zróbcie ufoludka z rolki po papierze toaletowym.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/1271-ufoludki-z-rolek

Możecie przysłać zdjęcie wykonanej pracy .

Do zobaczenia jutro  Pa pa

Mam nadzieję ,ze już niedługo spotkamy się w przedszkolu.

Skip to content