Grupa 5

Tydzień I

Pisanki

Dzień dobry!

Temat dnia to „Pisanki”

Rodzic czyta zagadkę, dziecko rozwiązuje:

Ma skorupkę, tak jak orzech,

ale bardzo, bardzo cienką,

na śniadanie zjeść je możesz,

raz na twardo, raz na miękko. (jajko)

Przypomnienie, że z jajka wykluwają się kurczęta i nie tylko?

  Bajka o jajkach

A wiecie, że….

Pisanki są związane z zabawą dyngusową. Dziewczyna, która nie chciała zostać oblana przez młodzieńca, miała szansę wykupienia się. Kartą przetargową była kolorowa pisanka. Nie mogła to być przypadkowa pisanka! Wybierano jedynie te wyjątkowo ładne.

Zgodnie z tradycją, po posiłku nie wolno wyrzucać do kosza resztek poświęconych potraw. Dotyczy to również skorupek jaj. Należy je spalić lub zakopać.

Jedna z zabaw wielkanocnych jest zderzanie się jajkami. Przeciwnicy w tym samym czasie zderzają się czubkiem pisanki. Przegrywa ten, któremu jako pierwszemu pęknie skorupka.

Na Zachodzie w świąteczny dzień dzieci biorą udział w licznych zabawach. Do najpopularniejszych należą szukanie jajek wielkanocnych, ukrytych przez wielkanocnego zająca, turlanie jajek i bieg z jajkiem niesionym na łyżce stołowej.

Posłuchajcie wierszyka

 Dorota Gellner „Pisanki”

Patrzcie, ile na stole pisanek!

Każda ma oczy malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie, żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia. Z pisanek się wyklują świąteczne życzenia.

Rodzic zadaje dziecku pytania:

Co znajduje się na stole?

Jak wyglądają pisanki?

Co wykluje się z pisanek?

 Zabawa do utworu „Taniec kurcząt w skorupkach”

Dzieci kurczaczki wraz z rodzicami poruszają się tak jak podpowiada muzyka lub mogą wykorzystać dwa przedmioty i pobawić się tak jak pokazuje Pani na filmiku:

 

Taniec piskląt w skorupkach – aktywne słuchanie muzyki B. Strauss M. Musorgski

Rysowany wierszyk

Rodzic mówi wierszyk i razem z dzieckiem (każdy na swojej kartce) rysuje kurczątko zaczynając od jajeczka czyli brzuszka 🙂

Kurczątko z jajeczka się urodziło,

Główkę najpierw wychyliło,

Na dwie nóżki wyskoczyło,

Czarne oczka otworzyło,

Dziobek mały rozchyliło,

Że jest głodne zakwiliło.

Pod narysowanym kurczątkiem dziecko może przykleić  wyraz kurczątko, który wydrukuje lub napisze dziecku rodzic. Można też podpisać rysunek zdaniem To kurczątko.

Kto ma ochotę może wzbogacić rysunek o własne pomysły np. dorysować trawkę, słoneczko, kwiatki itp.

Dziś poznalibyście literkę „Ł, ł”, pomyślcie czy znacie jakieś wyrazy, które zaczynają, kończą się lub mają w środku tą literkę? Podzielcie je na sylaby a może spróbujecie policzyć też głoski? Potem, poćwiczcie rączkę kreśląc po śladzie literkę, pamiętajcie starannie i dokładnie, nie spieszcie się (załącznik)

Wykonajcie kartę pracy nr 55, którą zabraliście w piątek do domu.

Zachęcamy do stworzenia w domu wielkanocnego kącika, w którym można umieścić zasianą dzisiaj rzeżuchę (dzisiaj zasiana będzie zieloną wiosenną ozdobą wielkanocnego stołu,) Chętnie obejrzę Wasze prace – przyślijcie zdjęcia

  Sprawdźcie swoja spostrzegawczość  w grze w języku angielskim, powodzenia!

elementarz-litera-l-kreska

kolorowe-litery-16 (1)

kolorowanki-dla-dzieci-kaligrafia-litera-Ll-1

Pozdrawiam – Agnieszka Słowik

Dzień dobry Wszystkim!

Dziś mamy wtorek, 30 marca – dzisiejszy temat dnia „Kura, kurczęta i pisanki”

  1. Kilka ćwiczeń  na początek dnia to ważna sprawa, dlatego zapraszam do wesołej zabawy, którą bardzo dobrze znacie, bo często bawiliśmy się przy niej w przedszkolu.  Zaraz wszyscy będziemy się ruszać się do słów melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

  1. Teraz posłuchajcie uważnie opowiadania:

Opowiadania G. Kasdepke „Najpiękniejsze…”

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!…Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy
dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
– Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.
– Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”

 Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania, zwróćcie uwagę na poprawność wypowiedzi udzielanych przez dzieci.

– Jaki byście nadali tytuł temu opowiadaniu?
– O kim była mowa w opowiadaniu?
– O czym marzyły kury?
– Co się po kolei wydarzyło w opowiadaniu?
– A jak myślicie co mogło się dalej wydarzyć?

  1. Proszę wykonajcie kartę pracy z przedszkola nr 56 i 57.
  2. A teraz wstajemy i poruszamy się troszeczkę:

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

  1. Polecam Wam wykonanie wianka wielkanocnego, którym pięknie możecie udekorować stół wielkanocny lub okno:

https://www.youtube.com/watch?v=N7UB1rtwnt4

W trakcie pracy możecie posłuchać piosenki o skarbach wielkanocnych:

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4 

  1. Spróbujmy teraz pobawić się liczmanami, które mama wykorzystuje przy pieczeniu ciast np. migdałami, rodzynkami, orzeszkami. Postarajcie się ułożyć obliczenia do następujących zdań:
  • Kasia ozdabiała mazurek. Przygotowała 10 migdałów, po chwili przyszedł jej braciszek i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi ?
  • Na stole leżało 8 jajek. Mama zjadła 1, a tata 2. Ile jajek zostało na stole?
  • Zuzia robiła palmę wielkanocna. Przyczepiła do niej 3 kwiatki czerwone, 2 żółte i 4 kwiaty fioletowe. Ile kwiatów przyczepiła Zuzia?

Policzcie proszę od 0 – 10 i spróbujcie od 10 – 0, chętni próbują do 20:)

  1. Gdyby Wam się nudziło przesyłam dodatkowe karty pracy! Pamiętajcie „Praktyka czyni Mistrza!”

Bardzo chętnie obejrzę Wasze prace, więc chwalcie się J, przysyłajcie zdjęcia!

kpp_7_5b

kpp_35_5b_B

liczymy-gloski-sylaby-25

WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-5-czarno-białe

znajdz-wszystkie-20bc

Pozdrawiam serdecznie!

Pani Agnieszka

Religia

katecheza 1 – grupy 3-6

katecheza 1 – grupy 3-6 – rysunek

katecheza 1 – grupy 3-6 – rysunek


Witam Wszystkich w środę 31 marca!

  1. Na samym początku jak zwykle trochę ruchu – pamiętacie naszą rytmiczną rozgrzewkę w podskokach? Zaczynamy!

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

  1. Dzisiaj proponuję Wam historyjkę obrazkową przedstawiająca przygodę pewnego zajączka. ( załącznik)
  2. A teraz trochę się poruszamy!

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

  1. Teraz proponuję wykonać kartę pracy nr 59
  2. Zabawa na spostrzegawczość – O jakiej pisance myślę?(załącznik)

Zaproście rodzica lub starsze rodzeństwo do tej zabawy. Waszym zadaniem jest odnalezienie pisanki na podstawie opisu wyglądu lub miejsca położenia, który przedstawi Wam osoba z pary. Przykład: O jakiej pisance myślę? Znajduje się ona pomiędzy…., po jej prawej stronie jest pisanka, która ma…., nad nią jest pisanka, która…., itp.

  1. Teraz wykonajcie kartę pracy z wyprawki (kurka/kogut), aby przyjemniej się pracowało, posłuchajcie piosenki.

 „Pisanki, pisanki”:

( jeśli ktoś ma ochotę – przyślijcie filmiki jak śpiewacie J)

  1. Zapraszam na zajęcia angielskiego – poznajcie nazwy symboli wielkanocnych po angielsku i pośpiewajcie:

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE  10 Easter  words

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g  B-U-N-N-Y song

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc  The way the bunny hops song

  1. Przygotowałam dla was również inne karty pracy, które możecie wykonać na wypadek, gdyby dopadła Was nuda🙂
  1. Zabawy z kodowaniem

https://view.genial.ly/604e3e6bed96700d20b35394/interactive-content-pisanki-kraszankiby-anna-swic

https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic

sudoku

https://view.genial.ly/6059d8921927990da934c66b/interactive-content-wielkanocne-sudokuby-anna-swic

Historyjka obrazkowa zajączka

czytam-zdania-7-ML

kpp_16_5b

kol-cyfry-18

Pisanki spostrzegawczość

ldm-ciagi-logiczne-31-ko

l WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-3-czarno-białe

Zabawy logopedyczne

Pozdrawiam serdecznie

Pani Agnieszka


Witam Rodziców oraz Dzieci w czwartek 1 kwietnia!

Dziś Prima Aprilis – Mam nadzieję, że utrzymaliście tradycję  robienia żartów – ale takich, które nie są przykre dla innych.

1.Na początek oczywiście poranna dawka ruchu – zaczynamy! https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU  Muzyczna gimnastyka

  1. Dziś porozmawiajcie o tym,jak my przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych?(porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)

Jakie znacie tradycje świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus). Drodzy Rodzice – zwróćcie uwagę na poprawność wypowiedzi udzielanych przez dzieci.

Teraz obejrzyjcie filmik i sprawdźcie czy mieliście rację:

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg  

  1. Czas ćwiczenia gimnastyczne – zakręć kołem i wylosuj ćwiczenie gimnastyczne. Może Rodzice wykonają je razem z Tobą?
    https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka
  2. Teraz troszkę policzymy, pamiętajcie, że w każdej czynności codziennej możecie ćwiczyć zdolności matematyczne:

* W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku?

* Lenka miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

Możecie wykorzystać przedmioty, które macie koło siebie, aby ułożyć działania lub narysujcie je.

  1. Zapraszam do podjęcia próby zrobienia kurki lub kogutka z karty pracy, którą zabraliście do domu lub propozycji wykonania króliczka wg instrukcji:

https://www.youtube.com/watch?v=NB6NW868CqU

  1. Mam dla Was niespodziankę – obejrzyjcie bajeczkę o zwyczajach wielkanocnych Peppy! Bajeczka jest po angielsku, ale jestem pewna, że zrozumiecie o co w niej chodzi.

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4 

Zostajemy jeszcze w świecie języka angielskiego, w grze, którą zobaczycie policzcie (po angielsku oczywiście) symbole świąteczne ZANIM skończy się czas. Powodzenia Kochani!

https://www.youtube.com/watch?v=YOSCE0XTwEI  

  1. Na zakończenie i wyciszenie – masażyk,zaproś do zabawy mamę/tatę lub rodzeństwo. Usiądźcie w rozkroku tak, aby dziecko było zwrócone plecami do rodzica. Na plecach dziecka rodzic wykonuje rysunki, zgodnie ze słowami rymowanki Siedem pisanek.

Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy palcem kropeczki, 

Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki, 

Na trzeciej same szlaczki – rysujemy szlaczki, 

Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków, 

Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca, 

Na szóstej pisance – słońce mocno grzeje – rysujemy słońce, 

Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty, 

Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki.

Jak zawsze przesyłam dodatkowe karty pracy dla tych, którzy chcą więcej lub na wypadek braku pomysłów na spędzenie wolnego czasu!

Utrwalajcie sobie piosenki, które posłałam Waszym Rodzicom na maila!

Pozdrawiam serdecznie!

Pani Agnieszka

kpp_25_5b

kpp_16_1b

ucze-sie-odejmowac-do-10-31bc-b

WIELKANOCNE-KARTY-PRACY-1-czarno-białe

kpp_35_1b

Religia

katecheza 2 – grupy 3-6 – rysunek

Witam Was drogie dzieci oraz Waszych  Rodziców w ostatni dzień przed Świętami Wielkanocnymi!!!

Na początek zapraszam Was do wysłuchania bajeczki wielkanocnej, weźcie kartkę i ołówek i podczas słuchania utworu zapamiętajcie, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź możecie zapisać lub narysować.

 https://www.youtube.com/watch?v=dOaZJqsWmEo 

Może się troszkę poruszamy?

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

Teraz sprawdźmy, czy odgadniecie te zagadki?

Propozycja zagadek słownych:
· Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt. (kartki świąteczne)
· Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą. Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)
· Przeważnie jest biały i na stole leży .Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)
· Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
· Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą. Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)
· Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)
· Ma długie uszy futerko puszyste. Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)

Wykonując wybraną kartę pracy, proponuje posłuchać wesołej piosenki wielkanocnej:

https://www.youtube.com/watch?v=JMbbv83DgUM

Dzisiaj, macie też jedno ale bardzo ważne zadanie – pomóżcie Rodzicom w przygotowaniach do Świąt, na pewno będzie miło i wesoło a czas spędzony razem niezapomniany.

Życzę Wam i Waszym Rodzicom miłych i spokojnych Świąt Wielkanocnych, dużo zdrowia, radości oraz spokoju!

Pozdrawiam serdecznie

Agnieszka  Słowik

Tydzień II

Temat tygodnia: CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

WITAM DZIECI I RODZICÓW

Kolejny  tydzień spędzamy w domu, a nie w przedszkolu. Na ten tydzień proponuję zabawy związane z ruchem i sporem.

Na początek zapraszam na poranna gimnastykę

 https://www.youtube.com/watch?v=XQrJjy7Xvuk  

Taneczna Rozgrzewka dla Przedszkolaków

Posłuchajcie wiersz czytanego przez Rodziców.
Jadwiga Kaczorowska „Gimnastyka”

Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
to dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

Odpowiedzcie rodzicom na pytanie: Co trzeba robić, aby być silnym i zdrowym.

Zabawa naśladowcza Lustro – jedna osoba pokazuje ćwiczenie druga powtarza to samo i na zmianę. Milej zabawy w naśladowanie.

Zapraszam was do posłuchania piosenki  Wesoła gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=rGT_bHtPsI8 

Wesołą rozrywką będzie również bajka Bolek i Lolek sportowcy.

https://www.youtube.com/watch?v=m8rWKU1X4SU 

Wykonajcie karty pracy nr 62 i 63, które zabraliście z przedszkola.

Na zakończenie zapraszam do zabawy przy rymowance

Idą dzieci równą drogą                           dzieci maszerują w rytmie wiersza
po kamyczkach iść nie mogą
po kamyczkach hop, hop, hop               wykonują trzy podskoki w miejscu,
do dołeczka skok                                    a potem przysiad podparty
pora wracać. Kto się znuży,                   maszerują w rytmie wiersza,
ten odpocznie po podróży.                    Biegną na wyznaczone miejsce.
dom już blisko …nogi w ruch.
kto zwycięży – zuch!

Zabawy z kodowaniem

Religia

katecheza 3 – wszystkie grupy

katecheza 3 – rysunek

katecheza 3 – rysunek

Miłej zabawy! Pozdrawiam Pani Agnieszka

Dzień dobry Wszystkim!

Dziś 7 kwietnia środa, pozostajemy w temacie sportu. Zachęcam Was do zabaw i ćwiczeń  ruchowych – pamiętajcie ,,sport to zdrowie”!

Na początek jak zwykle gimnastyka:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc – trening fitness dla dzieci część 1

Dzisiaj poznamy literkę j,J  jak jagody, Julka, jajko, Jaś. Podzielcie wyraz na sylaby (sylaby możecie wyklaskać lub wytupać), spróbujcie na głoski – policzcie je. Zachęcam Was również do analizy innych wyrazów, szczególnie tych, które występują w tej bajeczce o literce J,j:

https://www.youtube.com/watch?v=Ob-RWxl7bhU

Zachęcam Was, abyście w swojej ulubionej książeczce wyszukali jak najwięcej wyrazów z literkę j,J ( szukajcie wyrazów z literkę j,J na początku, w środku oraz na końcu). Wykonajcie kartę pracy z literką  j,J.

Teraz trochę się poruszamy:

https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY  Head Shoulders Knees & Toes

Jakie znacie dyscypliny sportowe?  Jaka jest Wasza ulubiona – narysujcie ją!

https://www.youtube.com/watch?v=HZaeeveFnNM 

Wykonajcie kartę nr 64 i 65

Czas na nazwy dyscyplin sportowych po angielsku a potem zabawa ruchowa:

https://www.youtube.com/watch?v=yZUeOF1UAk8  Names of Sports for Kids in English

https://www.youtube.com/watch?v=NMqVRgle5po  Body Parts, Verbs & Counting Song

Na koniec zabawa interaktywna, bawcie się dobrze!

https://view.genial.ly/5e8f24d6602d4b0e2631178e gra interaktywna (zwierzęta)

elementarz-litera-j (1)

Dyscypliny

kpp_48_5b

j-nauka-literek

ldm-sport-4

Pozdrawiam serdecznie!

Pani Agnieszka

Czwartek 8 kwietnia

Witam Dzieci i Rodziców!

Dzisiaj czwartek 8 kwietnia – nadal zostajemy w temacie sportu, będziemy rozwijać naszą sprawność fizyczną, postarajmy się mniej czasu spędzać przed telewizorem i komputerem.

Na początek jak zwykle gimnastyka:

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4  Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami – trening fitness dla dzieci część 2

Dzisiaj zabawy matematyczne – prace w załącznikach umożliwią Wam rozwinięcie swoich umiejętnościami. Wykonajcie również kartę pracy nr 68.

Poruszamy się trochę przy Waszej ulubionej piosence, w niej też musicie ćwiczyć liczenie!

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg  

Teraz zakręćcie kołem i wykonajcie ćwiczenie!

https://wordwall.net/pl/resource/2936881/wychowanie-fizyczne/sport-zdrowie

Zasłużyliście na odpoczynek – obejrzyjcie przygodę Franklina. Tak się zastanawiam, chłopcy a jak Wam idzie gra w piłkę? Pamiętacie o zasadach „fair play”?

https://www.youtube.com/watch?v=KzwucknH2ew&ab_channel=SzymonCygan

ucze-sie-odejmowac-do-10-2bc

karta-pracy-nr-4-count-and-match

liczymy-do-5-16

elem-nauka-liczb-z17-11bc (1)

elem-nauka-liczb-z17-13bc (1)

Bawcie się zdrowo!

Pozdrawiam Pani Agnieszka

Religia

Piątek 9 kwietnia

Dzień dobry Dzieciom i Rodzicom!

Witam serdecznie w piątek 9 kwietnia. Dzisiaj kolejna porcja ruchu, choć wiem, że pogoda nie zachęca, w domu też można aktywnie spędzić czas.

Na początek tradycyjnie gimnastyka:

https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA poranny rozruch

Może dziś rozwiążecie zagadki? Rodzic przeczyta Wam zagadkę, a Wy dobierzcie odpowiedni obrazek i podpis ( załącznik).

Zagadki:

  1. Jak nazywa się osoba, która trenuje wytrwale

i zawsze się cieszy, gdy zdobywa medale? ( sportowiec)

  1. Ma dwa koła i pedały,

kierownicę, dzwonek mały.

Jeździć na nim umiesz chyba,

jeszcze tylko kask się przyda. (rower)

  1. Każdy sportowiec o nim marzy,

od biegaczy po piłkarzy.

Srebrny, złoty lub brązowy

dla zwycięzcy jest gotowy. (medal)

  1. Skacze sobie hop, hop, hop.

Ty ją rzucaj, chwytaj, kop. (piłka)

Zabawa ruchowa ,, Jedziemy na rowerze”.

Połóżcie się wygodnie na plecach, będziecie teraz naśladować jazdę rowerem z jednoczesnym wypowiadaniem rymowanki:

Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek?

Wy podajecie dowolną liczbę od 1 do 10. Wszyscy, czyli mam nadzieję leżąca obok mama lub tata, rodzeństwo zginają nogi w kolanach, stopy opieramy na podłodze i unosimy biodra do góry tyle razy, ile wskazuje dana liczba. Teraz znowu powtarzamy rymowankę, ale numerek wskazuje kolejna osoba. Możemy dowolnie wprowadzać modyfikacje zabawy, np. umawiamy się, że teraz ,, wjeżdżamy pod górę” – powoli, wysoko unosimy kolana, a następnie w szybkim tempie ,, zjeżdżamy z górki”.

Teraz wykonajcie dwie wybrane karty pracy, które dołączam.

,, Zawody sportowe” – opowieść ruchowa. 

Ruchu, tak jak wiedzy nigdy nie jest za wiele, dlatego na zakończenie naszego spotkania proponuje właśnie trochę gimnastyki. Do przeprowadzenia zabawy potrzebna będzie gazeta oraz skakanka lub szalik. Rodzic czyta opowieść, a dziecko ćwiczy.

     Pewnego dnia mali sportowcy dowiedzieli się o zawodach sportowych, które miały odbyć się w hali sportowej niedaleko przedszkola. Postanowili wziąć w nich udział. Szli po drodze kamienistej na palcach, przez wysokie trawy  potem przechodzili po kamieniach przez rwący strumień (marsz wokół pokoju: marsz na palcach, marsz z uniesionymi kolanami, przejście na palcach po rozrzuconych, np. zwiniętych w kulkę skarpetkach). Zatrzymali się na łące pełnej kwiatów i rozkoszowali się ich zapachem (ćwiczenie oddechowe: wdech nosem, wydech ustami). Sportowcy rozglądali się dookoła, widzieli trawy, kwiaty, drzewa. Dzieci naśladowały kołyszące się na wietrze trawy, krzewy i drzewa, które dumnie i prosto rosły w górę (krążenia głowy, szyi, wymachy i krążenia rąk, wyciąganie się ku górze, „rośniemy”).

Za łąką była rzeka, którą dzieci musiały przepłynąć, aby dostać się na miejsce (siad na dywanie, nogi ugięte w kolanach, ręce za plecami, przesuwamy się do przodu). Dzieci bardzo się zmęczyły i zapragnęły dalej pojechać rowerem (leżenie tyłem, ręce ułożone w  „skrzydełka”, nogi  ugięte wykonują ruch rowerowy). Tuż przed halą sportową spotkali wielkiego sędziego i zgodnie ze zwyczajem pokłonili się jemu nisko (siad skrzyżny, ręce – „skrzydełka”, pochylanie się). Dzieci usiadły na trybunach i wysłuchały, jakie zadania będą musiały wykonać podczas zawodów.

I Konkurencja:  Przejście po skakance ( szaliku), ręce ustawione w bok.

II Konkurencja: Zrobienie kulki z gazety za pomocą stóp.

III Konkurencja: Dmuchanie kulki z gazety jak najdalej.

IV Konkurencja: Siad na dywanie, nogi wysunięte do przodu i ugięte w kolanach, dłonie oparte na podłożu za plecami. Wrzucanie stopami  kulki z gazety do obręczy wykonanej ze skakanki (szalika).

Po skończonych zawodach,  pora odpocząć (leżenie tyłem, wdech i wydech w dowolnym tempie). Zasłużyliście na puchar sportowy, na karcie pracy ozdóbcie go według własnego pomysłu.

Jako relaksację, posyłam Wam bajkę „Świnka Peppa dzień sportu”

 https://www.youtube.com/watch?v=ao-bT4x6548 

Karta-pracy-4-1 (1)

10-roznic-zabawy-sportowe (1)

ldm-sport-11

ldm-sport-8

Obrazki i podpisy

ldm-sport-15

Pozdrawiam serdecznie Pani Agnieszka

Tydzień III

WITAM DZIECI I RODZICÓW

Dzisiaj mamy 12 kwietnia, kolejny tydzień spędzamy w domu, a nie w przedszkolu. W tym tygodniu poznamy sekrety kosmosu, przeniesiemy się do Układu Słonecznego.

Jesteście gotowi na wyprawę? Ruszamy! Jogowa opowieść ruchowa „Wyprawa w kosmos” http s://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA

Uff…wylądowaliśmy bezpiecznie. Teraz obejrzyjcie film Nasz Układ Słoneczny, o Słońcu i planetach dla dzieci   https://m.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI&fbclid=IwAR1xRKiy2Jo-zWJpS7C8XXF0-A5_4RFwM-keerUGcdCh7ivqcXa5wjs3hWs  Dla utrwalenia zróbcie kartę pracy o planetach – oznaczcie je właściwie, plansza Wam pomoże.

A teraz posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI „W układzie słonecznym”, a potem odpowiedzcie Rodzicom – Czym różniły się planety? Jak nazywa się najmniejsza z planet? Która planeta kręci się najszybciej? Na której występują huragany? Brawo!

Teraz sprawdźcie czy pamiętacie jakie planety są po kolei? https://learningapps.org/view1174510  

Dzisiaj poznamy literkę F,f  jak farby, fotel, Franek. Podzielcie wyraz na sylaby (sylaby możecie wyklaskać lub wytupać), spróbujcie na głoski – policzcie je.

Zachęcam Was, abyście wyszukali jak najwięcej wyrazów z literkę f,F ( szukajcie wyrazów z literkę f,F na początku, w środku oraz na końcu, możecie je narysować) a potem wykonajcie karty pracy z literką f,F.

Na zakończenie – małe odprężenie,  poproście Rodziców o chustkę lub mały szal zatańczymy do muzyki Vivaldiego Wiosna   https://www.youtube.com/watch?v=Q3tpbWfr9iw&t=39s

Zapomniałabym, czy wiecie, że dziś jest Dzień Czekolady? Pamiętajcie, najzdrowsza jest gorzka, ja osobiście uwielbiam z orzechami. Życzę Wam wszystkiego czekoladowego!

Dla chętnych – zabawy z czekoladą https://view.genial.ly/606f4acccdeba90d1005423f/interactive-content-czekoladaby-anna-swic?fbclid=IwAR12Yzvr5fcHaSOw317O70ll6AG1If3vcDupOQkvQGyp_3KgUuARQ3V5xLo

plansze-kosmos-1a

ldu-kosmos-18bc-1

ldm-kosmos-3

elementarz-litera-f

f-nauka-literek

Miłej zabawy, pozdrawiam Pani Agnieszka

Wtorek 13 kwietnia

Dzień dobry Dzieciom i Rodzicom

Dzisiaj mamy 13 dzień kwietnia – wtorek. Nadal pozostajemy „w kosmosie”, dziś rozwiniemy zdolności matematyczne i manualne. Zapraszam do zabawy!

Na początek – „Nieznana planeta” – opowieść ruchowa D. Kossakowskiej

Dzisiaj wybierzemy się w daleką podróż. Polecimy na nieznaną planetę. do podróży musimy przygotować się. Zakładamy kosmiczny skafander, buty i rękawice (dzieci naśladują zakładanie wszystkich elementów garderoby). na głowę zakładamy kosmiczny hełm. Wsiadamy do rakiety i zaczynamy odliczanie: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 start.

Szybko wznosimy się do góry (dzieci mówią szyszyszyszy). Mijamy statki kosmiczne, pozdrawiamy innych kosmonautów (dzieci machają ręką). Lądujemy na nieznanej planecie. Ostrożnie wysiadamy z rakiety. Przeskakujemy po kamieniach (dzieci naśladują skoki), podrzucamy do góry złoty pył. Widzimy kolorowe ptaki, zaczynamy latać razem z nimi. Jesteśmy zmęczeni, odpoczywamy zamykając na chwilę oczy. Otwieramy oczy i widzimy, że ktoś idzie w naszą stronę. to mały stworek podobny do pluszowego misia. Pomachajmy mu i powiedzmy kosmiczne dzień dobry! Ioioio – to ostrzeżenie, że kończy nam się tlen w rakiecie musimy więc wracać na Ziemię, szybko, odliczamy 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 start i już za chwilę lądujemy na Ziemi. Spójrzcie przez okno czy widzicie Ziemię? Tak, to właśnie ta niebieska planeta, uwaga trzymajcie się mocno za chwilę będą turbulencje! Uwaga zbliżamy się do Ziemi – lądujemy…uff…udało się, rozpinamy pasy, zdejmujemy rękawice, hełm, buty, kosmiczny skafander.

Teraz zabawa matematyczna (załącznik kosmiczna matematyka) ”Ale kosmos”-

Rodzic układa na rakiecie w okienku daną cyfrę np.6 , dziecko dokłada taką cyfrę, aby zawsze suma cyfr była równa 10 , czyli w tym przypadku dziecko dokłada 4.

Proponuję wykonać kartę pracy nr 71 a kartę pracy nr 70, wykorzystać do opisywania, która planeta jest druga, ósma, itp. Dodatkowe karty pracy dla tych, którzy chcą więcej!

Zapraszam do poznania nazw planet po angielsku:

 A teraz „Kosmiczne rytmy” – gra. 

Mam nadzieję, że udało wam się ułożyć poprawnie. Gratuluję!!!

Jako praca plastyczna – wykonajcie rakietę z dostępnych w domu materiałów – może butelki lub rolki tekturowej! Przyślijcie Wasze dzieła! Posyłam Wam ciekawy filmik:

Zachęcam w czasie pracy do słuchania naszej piosenki „W układzie słonecznym”

kol-odejmowanie-59 (1)

kol-dodawanie-58

obrazki-z-figur-2

kosmiczna matematyka (1)

Miłej zabawy, pozdrawiam Pani Agnieszka

Religia

Katecheza 5 – rysunek prosty (2)

Katecheza 5 – rysunek bardziej skomplikowany (2)

Środa 14 kwietnia

Dzień dobry Dzieciom i Rodzicom

Witam w środę 14 kwietnia, miesiąca, który – jak mówi przysłowie – przeplata, trochę zimy trochę lata…nie wiem jak u Was ale u mnie jest więcej zimy, może to lato jest u Was? Dajcie znać, chętnie je zobaczę!

W poniedziałek rozpoczęliśmy wędrówkę w przestrzeni kosmicznej, znacie już nazwy planet po polsku i po angielsku, wiecie w jakiej kolejności są od Słońca a dziś…?

Najpierw posłuchajcie odgłosów kosmosu – całą gamę różnych kosmicznych dźwięków znajdziecie na stronie NASA – osobiście jestem pod ogromnym wrażeniem i muszę przyznać, że gdy słuchałam, miałam „gęsią skórkę”!

Teraz – kto potrafi czyta sam lub poproście Rodziców – posłuchajcie wierszyka:

Ufoludki, ufoludki,
to zielone krasnoludki.
Ich telepatyczne różdżki
 są ni z gruszki, ni z pietruszki.
Mają sympatyczne brzuszki
i podobne są do gruszki.
Chodzą po zielonych dróżkach,
na swych bardzo krótkich nóżkach.

− Czy już wiecie, o czym będziemy dziś rozmawiać?
– A kim są ufoludki?
– Gdzie mieszkają ufoludki?
– Jak inaczej nazywamy przybyszy z kosmosu?
– Kto wie, jak wyglądają ufoludki?
– A skąd wiemy jak oni wyglądają?

Może stworzycie swojego ufoludka?

Zabawa plastyczna „Mój ufoludek” – poproście Rodziców o kartkę i farby, Waszym zadaniem jest nanieść na kartkę dużą krople farby, rozdmuchujcie krople farby na fantazyjne kleksy, do powstałych kleksów domalujcie flamastrami dodatkowe elementy (nóżki, rączki, czułka, ruchome oczka itp.) i nadajcie imiona swoim ufoludkom. Koniecznie przyślijcie zdjęcia!

Podczas pracy polecam do słuchania piosenki” Zielone ufoludki” z repertuaru zespołu Fasolki

Piosenka ” Zielone ufoludki” z repertuaru zespołu Fasolki

Mój brat wciąż czyta o kosmitach,
Gwiazdach, planetach i orbitach.
O niczym innym nie chce słyszeć,
Nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę
I latający ujrzał spodek,
Bo wylądował dziś w ogródku
Pojazd zielonych ufoludków.

Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.
Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.

Kot na ich widok zaraz zmyka,
Dziwnego boi się ludzika.
Pierwszy kot przykrył nos ogonem,
Może to gryzie to zielone.

A czym się żywi śmieszny stworek?
Czy zjedzą z nami podwieczorek?
Kompot dostały, tort dostały,
Zjadły, wypiły, odleciały.


Teraz możecie wykonać kartę pracy nr 72 i 73 lub poćwiczyć spostrzegawczość:

Język angielski

A teraz zaproście Rodziców lub rodzeństwo do masażu relaksacyjnego „Kosmita” autor: K. Kutyła
Była sobie mleczna droga – rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię;
Pełna wielu błyszczących gwiazd. – stukamy palcami po plecach
Na jednej z planet – rysujemy palcem koło
Ufoludek mieszka
Co chude nóżki ma – dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie
Ma duże zielone uszy – łaskoczemy dziecko w uszy
I szyję długą ma. – gładzimy szyję dziecka
Dwa okrągłe brzuszki – dwoma palcami rysujemy dwa kółka
I śmieje się ha, ha, ha. – łaskoczemy dziecko w brzuszek

Zachęcamy do zagrania w grę planszową „ KOLOROWY LUDEK”( w grze może wziąć udział cała rodzina) . Aby w nią zagrać, wystarczy wydrukować albo przerysować szablon (załączniku gra kolorowy ludek). Będziemy jeszcze potrzebować jednej kostki do gry i tylu kredek, ilu będzie graczy.

Grę w kolorowego ludka zaczyna najmłodszy gracz od rzutu kostką. Maluje to pole, które wskaże kostka. Następnie rzuca kolejny gracz i on także koloruje odpowiednie pole. Ludek podzielony jest na 18 pól: każda z cyfr występuje 3 razy. Kiedy gracz będzie miał pokolorowane już wszystkie pola jednego rodzaju, np „jedynki” i znów wyrzuci „jedynkę”, wtedy pauzuje jedną kolejkę i rzuca kolejny gracz. Wygrywa ta osoba, która pierwsza pokoloruje całego ludka.

Polecam obejrzeć w gronie rodzinnym film – „Luis i obcy” to historia przyjaźni chłopca i trójki przezabawnych kosmitów, którzy na Ziemię przybyli i kompletnie się… pogubili. Porcja wyśmienitej, intergalaktycznej zabawy dla całej rodziny.

kolorowy-ludek (1)

kpp-6-2b

ldm-kosmos-4 (2)

Piosenka

Kosmicznej zabawy!

Pozdrawiam Pani Agnieszka

Czwartek 15 kwietnia

Dzień dobry Dzieciom i Rodzicom

Dzisiaj, to jest w czwartek 15 kwietnia zastanowimy się jak to się dzieje, że jest dzień i noc.

Na lepsze myślenie najlepsza jest zabawa ruchowa przy muzyce, zapraszam!

Teraz poproście Rodziców o przeczytanie wiersza „Halo ,tu mówi Ziemia”

Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia,
wielka, okrągła jak balonik.
z jednej strony – Słońce mnie opromienia,
a z tamtej – nocy cień przesłonił.
gdy jedna strona jest oświetlona,
to zaciemniona jest druga strona.
Wy zajadacie pierwsze śniadanie,
a spać się kładą Amerykanie.
Właśnie!!
Bo ja się kręcę w krąg, jak bardzo duży bąk.
Dobranoc! – wołam.
Dzień dobry! Wołam,
to znaczy zrobiłam obrót dokoła.
A oprócz tego wciąż, bez końca,
muszę się kręcić dokoła Słońca.
Nigdyście jeszcze nie widzieli
takiej olbrzymiej karuzeli!
Bo trzeba mi całego roku,
ażeby Słońce obiec wokół.

Abyście lepiej zrozumieli, że Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul, że kreci się wokół własnej osi i krąży wokół Słońca, a pełny obrót potrzebuje całego roku, zachęcam Was do zabawy z lampką nocną (to będzie nasze Słońce) i globusem (to nasza Ziemia) – skierujcie światło lampki na globus, a globus obracajcie wokół jego osi. Popatrzcie jak pada światło, czy oświetla całą Ziemię? Zapraszam do obejrzenia filmu  „Dzień i noc”

Teraz kosmiczna matematyka

Proponuje wykonać zadania na kartach pracy nr 74,75 i 76
Dodatkowo dołączyłam karty pracy w załącznikach dla zainteresowanych.

Zapraszam teraz do wspólnej zabawy „Dzień i noc”. Usiądźcie, poproście Rodziców lub starsze rodzeństwo, aby czytali opowiadanie i bawili się z wami.

Obie ręce z lewej strony ciała, opuszczone.

Jest Świt. Słońce jeszcze nie wzeszło, ale już  powoli wychyla się  zza widnokręgu. (Ręce leciutko podnoszą się ku górze).

Wschodzi coraz wyżej i świeci coraz mocniej. Jest ranek. Rozsyła wokoło swe promienie.(Ręce powoli wędrują ku górze, palce poruszają się, imitując migotanie promieni)Teraz jest najwyżej, wprost nad naszymi głowami, jest południe, świeci najmocniej.  (Ręce uniesione nad głową).

Wędruje dalej, zniżając się. Promienie grzeją coraz słabiej, jest wieczór. (Ręce zniżają się po prawej stronie ciała, palce poruszają się coraz wolniej).

Słońce zachodzi, nie widzimy go. Jest noc (Ręce niziutko wędrują na lewą stronę ciała).

Ale co to, znowu jest świt…Zabawę można powtarzać kilka razy.

A wiecie, że można zrobić w domu kosmos w słoiku? Naprawdę, zobaczcie, to wcale nie jest takie trudne:

Posyłam linka do bardzo ciekawych zajęć interaktywnych o księżycu dla bardziej zainteresowanych

https://view.genial.ly/5ec59f306e4bae0d1af489f0?

fbclid=IwAR2Jv87NqJXNvyDedPKX3FIyyAluuiYE4ko3A6ecse0brxp8iaX8Y8EufHU

Na zakończenie zachęcam do bajeczki o fazach księżyca. Wiecie, dlaczego raz widzimy go chudego jak rogalik a innym razem w pełni?

Język angielski

https://www.youtube.com/watch?v=AMjkx1jH8Eo mała dawka języka angielskiego

https://www.youtube.com/watch?v=Z30JuQdYz-Q  Planets & Solar System for Kids

https://www.youtube.com/watch?v=sD1-rS_TM2o  Kids vocabulary – Solar System – planets

https://www.youtube.com/watch?v=Syx3oma-od4  song

CCF20210411_0004 (1)

historyjka-obrazkowa-18

polacz-w-pary-z13-5-bc

rysowanie-oburacz-52b

sylaby(1) (1)

znajdz-intruza-23bc (1)

Miłej zabawy!

Pozdrawiam ciepło, Pani Agnieszka

Religia

Piątek 16 kwietnia

Dzień dobry Dzieciom i Rodzicom

Witam w piątek 16 kwietnia w ostatni dzień zajęć zdalnych! Też się cieszycie? Ja chyba bardziej!

Dziś ostatnia wyprawa w kosmos, ruszamy:

Sprawdzimy, co pamiętacie na temat kosmosu – oto zagadki dla Was:

*Co to za przestrzeń między Ziemią, Księżycem planetami oraz między gwiazdami? (kosmos)
*Zawsze jest nad nami. To płacze czasami deszczem, to śmieje się słońcem albo gwiazd tysiącem (niebo)
*Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą. Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz. Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka.(księżyc)
*Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula?(słońce)
*Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty, szybszy niż wiatr i samochody (rakieta)
*Co to za okrągła planeta, na której bez wody, tlenu i słońca nie byłoby życia (Ziemia)

*W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Można je zobaczyć nocą i wieczorami. (gwiazdy)

Właśnie o gwiazdach dziś sobie porozmawiamyNa pewno każdy z Was lubi patrzeć w niebo nad głową, gdy noc jest pogodna, wtedy całe usiane jest gwiazdami. Ciekawe, ile ich jest – wiecie? Wyglądają one jak małe iskierki, ponieważ są w wielkiej odległości od Ziemi, ale w rzeczywistości są to ogromne, rozpalone kule gazowe, podobne do Słońca. Przypominają one niewielkie światełka, które delikatnie drgają. A dlaczego gwiazdy świecą? Obejrzyjcie filmik

A jeśli połączymy niektóre z nich umownymi liniami (tak na niby) ukażą się nam bajeczne figury, tzw. gwiazdozbiory. W tym filmiku zobaczycie jakie „rysunki” tworzą gwiazdy, może już je widzieliście?

Teraz wykonajcie dowolnie wybraną kartę pracy spośród dołączonych.

A jak nazywa się naukowiec, który zajmuje się badaniem kosmosu oraz otaczającego go świata w przestrzeni kosmicznej? Tak, astronom! Posłuchajcie o przygodzie pewnego astronoma (załącznik „Wstydliwe gwiazdy” opowiadania Grzegorza Kasdepke) a potem odpowiedzcie na pytania:

– Co przydarzyło się astronomowi z opowiadania?
– Dlaczego ubyło gwiazd na niebie?
– Z jakiego powodu gwiazdy się chowały?
– Kto spowodował to zamieszanie i dlaczego?
– Jak myślicie, dlaczego astronom uważał, że koledzy będą się z niego śmiać?
– Co może oznaczać słowo gwiazdy, czy chodzi tylko o te na niebie?

Wiecie już, że Ziemia i inne planety są częścią Układu  Słonecznego, ale Układ Słoneczny to tylko część ogromnego skupiska gwiazd zwanego Galaktyką, zwaną inaczej Drogą Mleczną.

Czyżby na niebie ktoś rozlał mleko? Zobaczcie i posłuchajcie:

Może teraz sami zrobicie sobie „magiczne gwiazdki”, zobaczcie, nie jest to trudne

a w trakcie pracy polecam spokojną piosenkę o małej gwiazdce

Dla utrwalenia nazw planet w języku angielskim

Popatrzcie wieczorem na niebo! Podobno, jeśli ktoś zobaczy spadającą gwiazdę, może liczyć na to, że spełni się jego życzenie. Czy zdążycie wypowiedzieć życzenie, zanim gwiazda spadnie na Ziemię?

Przesyłam dodatkowe karty pracy dla chętnych oraz grę

gwiazdki (1)

dorysuj-po-sladzie-25 (1)

ldm-kosmos-1 (1)

karta003

liczby-do-10-2 (1)

Wstydliwe gwiazdy

Milej zabawy, pozdrawiam Pani Agnieszka! Do zobaczenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skip to content