Grupa 4

 

Rok przedszkolny 2021/2022

17.12.2021 piątek

Drogie dzieci na dzisiejszy dzień przygotowałam dla was krótki filmik jak powstają pierniczki w fabrykach.

Następnie chciałabym, abyście wysłuchali piosenki ” Świąteczne pierniczki”.

 

Zadanie z adwentowego kalendarza na dzisiaj polega na pokolorowaniu pierniczków. Możecie użyć farb, kredek, pasteli oraz flamastrów.

A na koniec wasze ulubione zadanie. Układanka logiczna, która polega na ułożeniu pierniczków wg odpowiedniego wzoru, kształtu i koloru.

PIERNIK

16.12.2021 czwartek

Zapraszam wszystkie dzieci do oglądnięcia filmu edukacyjnego dotyczącego Tradycji Świąt Bożego Narodzenia.

Dokończ rysować choinkę i pokoloruj ją jak najpiękniej potrafisz.

1831

Zadanie adwentowe na dzisiaj polega na dokończeniu szlaczków oraz pokolorowaniu obrazka. Udanej zabawy ! ?

15.12.2021 środa

Witam wszystkie dzieci, jest mi przykro, że nie możemy spotkać się w przedszkolu, ale pamiętam o Was, a także o naszych zadaniach adwentowych. ?Dlatego na dzisiaj mam dla was kolejne zadanie adwentowe. Udanej zabawy i do dzieła !

Zachęcam Was do obejrzenia krótkiego filmu o pingwinach, dowiecie się gdzie mieszkają, co lubią jeść i wiele innych ciekawostek związanych z tymi uroczymi zwierzątkami.

Czy wiecie co uwielbiaja jeść pingwinki ? Dzisiaj będziecie mogli nakarmić mojego przyjaciela Bartka. Wylosujcie cyferkę i według niej nakarmcie go, żeby juz więcej nie podjadał mi z talerza. Straszny łakomczuch z niego. Udanej zabawy!

Pingwinek

Wiem, że wszyscy lubicie kolorować dlatego przygotowałam dla Was 2 kolorowanki, wybierzcie sobie, która wam się bardziej podoba. Do dzieła ?

 

Rok przedszkolny 2020/2021

 

Tydzień I

Wielkanoc

Witam Państwa.

W okresie zamknięcia przedszkola zapraszam dzieci do zabaw wielkanocnych. Zadania będą umieszczane na stronie internetowej przedszkola życzę miłej zabawy .

Temat dnia to „Pisanki”

Rodzic czyta zagadkę, dziecko rozwiązuje:

Ma skorupkę, tak jak orzech,

ale bardzo, bardzo cienką,

na śniadanie zjeść je możesz,

raz na twardo, raz na miękko. (jajko)

Przypomnienie, że z jajka wykluwają się kurczęta i nie tylko?

  Bajka o jajkach

Rysowany wierszyk

Rodzic mówi wierszyk i razem z dzieckiem (każdy na swojej kartce) rysuje kurczątko zaczynając od jajeczka czyli brzuszka 🙂

Kurczątko z jajeczka się urodziło,

Główkę najpierw wychyliło,

Na dwie nóżki wyskoczyło,

Czarne oczka otworzyło,

Dziobek mały rozchyliło,

Że jest głodne zakwiliło.

Dziś poznalibyście literkę „Ł, ł”, pomyślcie czy znacie jakieś wyrazy, które zaczynają na głoskę Ł. Przesyłam kartę pracy z literką

  Sprawdźcie swoja spostrzegawczość
w grze w języku angielskim, powodzenia!

Zachęcam do wysiania rzeżuchy, będzie piękna zielona na święta.
Zapraszam was do wykonania zadania z karty pracy  nr 55, o pisankach.

kolorowe-litery-16

Dzień dobry, witam dzieci i rodziców
Dziś mamy wtorek, 30 marca – dzisiejszy temat dnia „Kura, kurczęta i pisanki”

Teraz posłuchajcie uważnie opowiadania:

Opowiadania G. Kasdepke „Najpiękniejsze…”

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!…
Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka
wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość!
Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je
delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk.
Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy
dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
– Moj kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.
– Moj ty kochany!… – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”

 Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania, zwróćcie uwagę na poprawność wypowiedzi udzielanych przez dzieci.

– Jaki byście nadali tytuł temu opowiadaniu?
– O kim była mowa w opowiadaniu?
– O czym marzyły kury?
– Co się po kolei wydarzyło w opowiadaniu?
– A jak myślicie co mogło się dalej wydarzyć?

Proszę wykonajcie kartę pracy z przedszkola nr 56 i 57.

Zapraszam was do zabaw ruchowych przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej koszyczek wielkanocny, doskonalić będziemy umiejętność wycinania.

Proszę pobawmy się również  z dodatkową kartą matematyczną wysłaną jako załączniki.

Życzę milej zabawy, bardzo chętnie obejrzę Wasze prace, więc chwalcie się? przysyłajcie zdjęcia!

elem-nauka-liczb-z6-15kol

elem-nauka-liczb-z6-13kol

Pozdrawiam Pani Renia

Religia

katecheza 1 – grupy 3-6

katecheza 1 – grupy 3-6 – rysunek

katecheza 1 – grupy 3-6 – rysunek

Propozycje z angielskiego

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc the way the bunny hops

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g b-u-n-n-y

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE easter words

Na dzisiaj proponujemy poruszać się odrobinę w wesołym królikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA


WITAM DZIECI I RODZICÓW

DZISIAJ ŚRODA 31 MARCA

Zapraszam was dzisiaj do spotkania wielkanocnego z zajączkiem, opowiedzcie z razem z rodzicami lub starszym rodzeństwem jaka przygoda spotkała zajączka.

Zadaniem waszym będzie również wykonanie zadania z karty pracy nr 59, którą zabraliście z przedszkola. Przygotowane są dla was również inne karty pracy, które możecie wykonać wg wyboru.
Zapraszam was do proponowanych zabaw ruchowych

 https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

W dowolnym czasie zapraszam na wierszowany  masażyk relaksacyjny
Szary zając mocno śpi i o wiośnie sobie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

Pozdrawiam  Pani Renia

Zajęcia logopedyczne

Wykonaj ćwiczenie przed lustrem i pokoloruj pisanki

Życzę miłej zabawy 🙂
———————————————————————————–

Witam dzieci w czwartek 1 kwietnia Prima Aprilis! w dniu kiedy robimy sobie psoty.

Pamiętajcie, że psoty robimy tylko takie, które są przyjemne, a nie sprawiają przykrości.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg dzisiaj utrwalimy sobie liczenie i cyfry przy zabawach rytmicznych. Możemy jak mama pozwoli pobawić tak jak w przedszkolu z metrem krawieckim i klamerkami do prania.

Zapraszam do podjęcia próby zrobienia kurki lub kogutka z karty pracy, którą zabraliście do domu lub propozycji wykonania kartki z kurczakami wg instrukcji https://www.youtube.com/watch?v=aat57gykVP8  

Na zakończenie i wyciszenie – masażyk, zaproś do zabawy mamę/tatę lub rodzeństwo. Usiądźcie w rozkroku tak, aby dziecko było zwrócone plecami do rodzica. Na plecach dziecka rodzic wykonuje rysunki, zgodnie ze słowami rymowanki Siedem pisanek.

Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy palcem kropeczki, 
Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki, 
Na trzeciej same szlaczki – rysujemy szlaczki, 
Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków, 
Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca, 
Na szóstej pisance – słońce mocno grzeje – rysujemy słońce, 
Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty, 
Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki.

Jak zawsze przesyłam dodatkowe karty pracy dla tych, którzy chcą więcej.

Utrwalajcie sobie piosenki, które posłałam Waszym Rodzicom na maila!

Miłej zabawy pani Renia

 

kpp_25_5b (1)

kpp_16_1b (1)

kpp_35_1b(1)

Religia

katecheza 2 – grupy 3-6 – rysunek

WITAM  W PIĄTEK 2 KWIETNIA DZIECI I RODZICÓW

Zapraszam Was dzisiaj do wysłuchania bajki wielkanocnej czytanej przez rodziców lub wysłuchanej z nagrania, podaje link

https://www.youtube.com/watch?v=dOaZJqsWmEo  Bajeczka wielkanocna

Zachęcamy do dekorowania własnych pisanek, tworzenia ozdób, a w wolnej chwili można skorzystać z poniższych kart pracy.

ŻYCZĘ DZIECIOM I PAŃSTWU ZDROWYCH SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

Pozdrawiam Renata Piwowarczyk

Tydzień II

CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

WITAM DZIECI I RODZICÓW

Kolejny  tydzień spędzamy w domu, a nie w przedszkolu. Na ten tydzień proponuję zabawy związane z ruchem i sporem.

Na początek zapraszam do zabawy ruchowej w podskokach.
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU gimnastyka w podskokach cz. I

Posłuchajcie wiersz czytanego przez Rodziców.
Jadwiga Kaczorowska „Gimnastyka”

Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
to dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

Odpowiedzcie rodzicom na pytanie: Co trzeba robić, aby być silnym i zdrowym.

Zabawa naśladowcza Lustro – jedna osoba pokazuje ćwiczenie druga powtarza to samo i na zmianę. Milej zabawy w naśladowanie.

Zapraszam was do posłuchania piosenki  Wesoła gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=rGT_bHtPsI8 

Wesołą rozrywką będzie również bajka Bolek i Lolek sportowcy.

https://www.youtube.com/watch?v=m8rWKU1X4SU 

Wykonajcie karty pracy nr 62 i 63, które zabraliście z przedszkola.

Na zakończenie zapraszam do zabawy przy rymowance

Idą dzieci równą drogą                           dzieci maszerują w rytmie wiersza
po kamyczkach iść nie mogą
po kamyczkach hop, hop, hop               wykonują trzy podskoki w miejscu,
do dołeczka skok                                    a potem przysiad podparty
pora wracać. Kto się znuży,                   maszerują w rytmie wiersza,
ten odpocznie po podróży.                    Biegną na wyznaczone miejsce.
dom już blisko …nogi w ruch.
kto zwycięży – zuch!

Miłej zabawy pozdrawiam Pani Renia

Religia

katecheza 3 – wszystkie grupy

katecheza 3 – rysunek

katecheza 3 – rysunek

J. angielski

Środa 7 kwietnia

CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

WITAM DZIECI I RODZICÓW

Dzisiaj środa 7 kwietnia bawimy się na sportowo, staramy się rozwijać naszą sprawność fizyczną.

Na początek zapraszam do zabawy ruchowej w podskokach.
https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U gimnastyka w podskokach cz.3

Dzisiaj poznamy literkę j,J jak Jaś, Jasia, jajko, jagody,. Podzielcie wyraz  na sylaby (sylaby możecie wyklaskać lub wytupać), na głoski – policzcie je. Zachęcam Was również do analizy innych wyrazów,  które rozpoczynają się na głoskę J.
Wykonajcie z pomocą rodziców kartę pracy z literką J załącznik

Jakie znacie dyscypliny sportowe?  Jaka jest Wasza ulubiona – narysujcie ją!

Zapraszam na odrobinę ruchu przy piosence Głowa, ramiona, kolana, pięty.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE 

Proponuję wykonanie kart pracy 64 i 65

Zachęcam Was w tym tygodniu do aktywności ruchowej, pogoda nie sprzyja ale w domu można również być aktywnym.

Miłej zabawy pozdrawiam Pani Renia

Czwartek 8 kwietnia

CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

WITAM DZIECI I RODZICÓW

Dzisiaj czwartek 8 kwietnia  dalej bawimy się na sportowo, staramy się rozwijać naszą sprawność fizyczną, bawimy się ruchowo, staramy się mniej czasu spędzać przed telewizorem i komputerem.

Na początek zapraszam do zabawy ruchowej w podskokach.
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

Zapraszam Was teraz do zabaw matematycznych dołączone prace w załącznikach pozwolą się wykazać umiejętnościami, jak również kartę pracy nr 68.

Zapraszam na odrobinę ruchu przy piosence którą już znacie: Głowa, ramiona, kolana, pięty.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE 

Teraz odpocznijcie i zobaczcie jak gra w piłkę Franklin, ciekawe czy jest tak dobry jak nasi chłopcy, którzy trenują. Ciekawe, czy potrafi strzelać bramki jak Wy.

Dziewczynki, a my kibicujemy.

https://www.youtube.com/watch?v=KzwucknH2ew&ab_channel=SzymonCygan

elem-nauka-liczb-z17-11bc

elem-nauka-liczb-z17-13bc

10-roznic-zabawy-sportowe

Miłej zabawy pozdrawiam Pani Renia

Religia

Piątek 9 kwietnia

CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

WITAM DZIECI I RODZICÓW

Dzisiaj piątek 9 kwietnia ostatni dzień naszych zabaw  na sportowo, starajmy się rozwijać naszą sprawność fizyczną, bawmy się ruchowo,  pogoda nie zachęca, ale w domu też można aktywnie spędzić czas.

 Na początek zapraszam do zabawy ruchowej w podskokach.
https://www.youtube.com/watch?v=23CmYNuEipk

Utrwaliliśmy liczenie i kierunki, mam nadzieję że zabawa była wesoła, teraz rozwiążcie zagadki.
 Zagadki:
1. Jak nazywa się osoba, która trenuje wytrwale
i zawsze się cieszy, gdy zdobywa medale? ( sportowiec)

  1. Każdy sportowiec o nim marzy,

od biegaczy po piłkarzy.

Srebrny, złoty lub brązowy

dla zwycięzcy jest gotowy. (medal)

Jak zawsze w piątek ćwiczymy, ale dzisiaj nie rozdam wam przyborów do ćwiczeń, dzisiaj poproszę was o to żebyście za zgodą rodziców zrobili w domu tor przeszkód.

Można za zgodą rodziców przechodzić pod stołem, omijać krzesła, przez małe poduszki można przeskakiwać, na czworakach przejść przez cale mieszkanie. Jeżeli macie stare gazety to robimy kulki i rzucamy do celu, taką kulkę można podnosić za pomocą stop w siadzie.   

Wierzę w waszą wyobraźnię, możecie przesłać do mnie zdjęcia waszych torów przeszkód.

Dla wszystkich zwycięzców, którzy przez cały tydzień bawili się z nami nagroda w postaci pucharu, który sami w dowolny sposób ozdobicie

Jest jeszcze jedna zabawa ruchowa z kostką do gry i rysunkami, pobawcie się w dowolnym czasie jak będziecie mieli ochotę.

Na zakończenie proponuje masaż relaksacyjny

Świeci słonko, świeci         rysujemy słonko na plecach partnera

A chmurka się skrada         rysujemy na plecach partnera małą chmurkę

Zasłoniła słońce                 rysujemy dużą chmurkę

Będzie deszczyk padać      uderzamy palcami, naśladując padający deszcz

Miłej zabawy Życzę powodzenia!!!

Karta-pracy-4-1 (2

) Ćwiczenia z kostką

Tydzień III

 Pozdrawiam Pani Renia

WITAM DZIECI I RODZICÓW

Kolejny  tydzień spędzamy w domu, a nie w przedszkolu. Na ten tydzień proponuję kosmiczne podróże, przeniesiemy się do naszego Układu słonecznego.

Na początek proponuje zabawę z kolorami. Poproście Rodziców o chustkę lub mały szal zatańczymy do muzyki Vivaldiego Wiosna   https://www.youtube.com/watch?v=Q3tpbWfr9iw&t=39s Pan Vivaldi – 4 Pory Roku – Wiosna – muzyka poważna dla Dzieci
Teraz zapraszam do zabawy słownej, szukamy skojarzeń czerwony jak…, zielony jak…, niebieski jak…, itd. Podajemy wybrane kolory.

Rysowanie wymyślonej planety, na której wszystko jest w wybranym przez dziecko kolorze. Proszę o nadanie nazwy narysowanej planecie.

Dzisiaj proszę was o odszukiwanie słów na głoskę F,f , czy ktoś w naszej grupie ma imię rozpoczynające się na głoskę F, jeżeli nie to proszę podajcie jakie dziecko zaprosimy jako bohatera do naszej grupy. Wysyłam wam kartę pracy z literką F.

A teraz posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI „W układzie słonecznym”, spróbujcie się jej nauczyć wiem, że lubicie śpiewać.

Przesyłam dla chętnych kartę pracy

CCF20210411_0001

CCF20210411_0006

Miłej zabawy, pozdrawiam Pani Renia

język angielski 

Wtorek 13 kwietnia

WITAM DZIECI I RODZICÓW

Dzisiaj wtorek 13 kwietnia, pobawimy się dzisiaj matematycznie i plastycznie. Pozostajemy w tematyce kosmosu proponuję wam grę w układanie rytmów, mam nadzieję że sobie poradzicie, proszę rodziców o pomoc w otwarciu linku do gry.

Kosmiczne rytmy – gra. Mam nadzieję,
że udało wam się ułożyć poprawnie. Gratuluję!!!
Proponuję wam wykonanie karty pracy z książki nr 72 i 73, będzie potrzebny dobry wzrok.

Książki można zabrać z przedszkola. Przesyłam również dodatkowe karty pracy dla chętnych dzieci.

Proszę Rodziców o przeczytanie wiersza, który zachęci do odbycia kosmicznej podróży własnoręcznie wykonaną rakietą. Rakietę można wykonać wg własnego pomysłu, np.
 z plastikowej butelki, rolki po ręczniku papierowym lub Państwa i dzieci inwencji. Ozdabiamy kolorowym papierem, naklejkami, kolorujemy, stosujemy dostępne materiały
w domy

Iwona Salach „W kosmosie”

W ogromnym, ciemnym kosmosie,
Krążą różne planety.
Chciałbym je kiedyś odwiedzić,
Bo teraz nie mogę niestety.
Tych planet jest razem dziewięć.
Pozwólcie, że je wymienię:
Merkury, Wenus i Ziemia,
Co dalej? Bo chyba nie wiem.
Mars, Jowisz, Saturn i Uran
– Kolejne planety wymieniam.
Jest jeszcze Neptun i Pluton,
-aż tyle mam do zwiedzenia.
Nie wiem czy to możliwe,
By na nie kiedyś polecieć,
Lecz wiem, że marzenia o tym
Najlepsze są na świecie.”

Zachęcam w czasie pracy do słuchania naszej piosenki „W układzie słonecznym”

rakieta

sudoku-technika-6-4×4-kol (2)

Miłej zabawy, pozdrawiam Pani Renia

Religia

Katecheza 5 – rysunek prosty (2)

Katecheza 5 – rysunek bardziej skomplikowany (2)

Środa 14 kwietnia

WITAM  DZIECI  I RODZICÓW

Dzisiaj  14 kwietnia, pobawimy się dzisiaj z ufoludkami . Poproście Rodziców 
o przeczytanie wiersza.
Ufoludki, ufoludki,
to zielone krasnoludki.
Ich telepatyczne różdżki
 są ni z gruszki, ni z pietruszki.
Mają sympatyczne brzuszki
i podobne są do gruszki.
Chodzą po zielonych dróżkach,
na swych bardzo krótkich nóżkach
.

− Czy już wiecie, o czym będziemy dziś rozmawiać?
– A kim są ufoludki?
– Gdzie mieszkają ufoludki?
– Jak inaczej nazywamy przybyszy z kosmosu?
– Kto wie, jak wyglądają ufoludki?
– A skąd wiemy jak oni wyglądają?

Posłuchajcie piosenki

Może stworzycie swojego ufoludka? Poproście Rodziców o kartkę i farby, Waszym zadaniem jest nanieść na kartkę dużą krople farby, rozdmuchujcie krople farby na fantazyjne kleksy, można dmuchać za pomocą słomki. Będziemy mieli ćwiczenia oddechowe.  Do powstałych kleksów domalujcie  dodatkowe elementy (nóżki, rączki, czułka, ruchome oczka itp.)
i nadajcie imiona swoim ufoludkom. Koniecznie przyślijcie zdjęcia!

Zachęcam do wykonania kart pracy 71 i 74, dla chętnych przesyłam dodatkowe karty pracy
w załącznikach.

Zapraszam was do posłuchania odgłosów kosmosu – całą gamę różnych kosmicznych dźwięków znajdziecie na stronie NASA LIVE około  900

A teraz zaproście Rodziców lub rodzeństwo do masażu relaksacyjnego „Kosmita” autor:
K. Kutyła
Była sobie mleczna droga                   rysujemy na plecach dziecka palcem krętą linię;
Pełna wielu błyszczących gwiazd.      stukamy palcami po plecach
Na jednej z planet                               rysujemy palcem koło
Ufoludek mieszka
Co chude nóżki ma                             dwoma palcami rysujemy na plecach dwie linie
Ma duże zielone uszy                          łaskoczemy dziecko w uszy
I szyję długą ma.                                gładzimy szyję dziecka
Dwa okrągłe brzuszki                        dwoma palcami rysujemy dwa kółka
I śmieje się ha, ha, ha.                       łaskoczemy dziecko w brzuszek

CCF20210411_0003

ldm-kosmos-11

ldm-kosmos-4 (1)

Miłej zabawy, pozdrawiam Pani Renia

Czwartek 15 kwietnia

WITAM  DZIECI  I RODZICÓW

W czwartek 15 kwietnia porozmawiamy o cyklu dnia i nocy. Na początek zapraszam was na zabawę ruchową przy muzyce,

Mój dzień – pokazywanka w podskokach.

Proszę Rodziców o przeczytanie wiersza „Halo ,tu mówi Ziemia”

Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia,
wielka, okrągła jak balonik.
z jednej strony – Słońce mnie opromienia,
a z tamtej – nocy cień przesłonił.
gdy jedna strona jest oświetlona,
to zaciemniona jest druga strona.
Wy zajadacie pierwsze śniadanie,
a spać się kładą Amerykanie.
Właśnie!!
Bo ja się kręcę w krąg, jak bardzo duży bąk.
Dobranoc! – wołam.
Dzień dobry! Wołam,
to znaczy zrobiłam obrót dokoła.
A oprócz tego wciąż, bez końca,
muszę się kręcić dokoła Słońca.
Nigdyście jeszcze nie widzieli
takiej olbrzymiej karuzeli!
Bo trzeba mi całego roku,
ażeby Słońce obiec wokół.

Uświadomienie dzieciom, że Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul, że kreci się wokół własnej osi i krąży wokół Słońca, a pełny obrót potrzebuje całego roku.

Zachęcam do zabawy z lampką nocną, proszę zaświecić i światło skierować np. na dziecko, które będzie się obracać wokół własnej osi. Proszę popatrzeć jak pada światło. Zapraszam do obejrzenia filmu  „Dzień i noc”  https://www.youtube.com/watch?v=nZEXAIa012o  

Teraz czekają nas działania matematyczne, proszę pomóżcie kosmonaucie w pokonaniu drogi, dopasujcie podpisy i dokończcie rysunek. (karty pracy nr 75 i 76)
Dodatkowo dołączyłam karty pracy w załącznikach.

Proponuję również posłuchać piosenkę i obejrzeć bajkę,

https://www.youtube.com/watch?v=AL1rgGE143s Piosenka o dniu i nocy  
https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k Paxi – Dzień, noc i pory roku

CCF20210411_0002

CCF20210411_0004

Miłej zabawy, pozdrawiam Pani Renia

Religia

Piątek 16 kwietnia

WITAM  DZIECI  I RODZICÓW

Dzisiaj piątek  ostatni dzień zajęć zdalnych. Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo się cieszę!!
To nasza ostatnia wizyta zdalna w kosmosie, zaczniemy od rozgrzewki ruchowej 

Ciekawe co pamiętacie z całego tygodnia zabaw,  na temat kosmosu – oto zagadki dla Was:

Co to za przestrzeń między Ziemią, Księżycem planetami oraz między gwiazdami? (kosmos)


Zawsze jest nad nami. To płacze czasami deszczem, to śmieje się słońcem albo gwiazd tysiącem (niebo)


Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą. Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz. Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka.(księżyc)


Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula?(słońce)

Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty, szybszy niż wiatr i samochody (rakieta)


Co to za okrągła planeta, na której bez wody, tlenu i słońca nie byłoby życia (Ziemia)

 

W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Można je zobaczyć nocą i wieczorami. (gwiazdy)

Film „Wyruszamy w kosmos” pomoże wam też utrwalić zdobyte informacje.

Gdy już wróciliśmy na ziemię to proponuję poruszajcie się jak ufoludki, czy roboty, możecie zrobić to do piosenki, którą myślę ze już znacie  „W układzie słonecznym”

Przesyłam dla Was opowiadanie „Wstydliwe gwiazdy”  Grzegorza Kasdepke ( w załączniku) Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
– Dlaczego ubyło gwiazd na niebie?
– Z jakiego powodu gwiazdy się chowały?
– Kto spowodował to zamieszanie i dlaczego?
– Jak myślicie, dlaczego astronom uważał, że koledzy będą się z niego śmiać?
– Co może oznaczać słowo gwiazdy, czy chodzi tylko o te na niebie?

Kto potrafi powiedzieć takie słowo, które ma kilka znaczeń, pamiętacie mówiliśmy o takich słowach.

Dla chętnych dzieci wysyłam karty pracy.

Dla odważnych  rodziców i dzieci proponuje zabawy eksperymentalne inspirowane filmikami

Wstydliwe gwiazdy (2)

liczby-do-10-2 (2)

karta003 (1)

ldm-kosmos-1 (2)

Gwiazdki

Miłej zabawy, pozdrawiam Was, popatrzcie w niebo podobno spadająca gwiazda spełnia życzenia .

Skip to content